مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران همزمان با روز ملی سینما از تهیه و تدوین طرح جامع سینمایی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 12 September 2015
برزین ضرغامی افزود: این طرح برگرفته از اسناد طرح های بالادستیِ فرهنگی، مجموعه اقدامات و دستاوردهای سینماییِ سال های گذشته، تحلیل وضعیت موجود، تعیین آینده مطلوب و در راستای تحقق چشم انداز 20ساله کشور تهیه شده است.
وی بالا بردن سطح فعالیت های سینمایی استان تهران، پیشرفت و توسعه کمی و کیفی فعالیت های سینمایی این استان، حفظ و اشاعه هنر سینما و تلاش برای آگاهی بخشی و شناخت عمومی نسبت به این هنر ارزنده را از جمله اهداف تهیه این طرح عنوان کرد.
ضرغامی گفت: بالا بردن سطح آگاهی های عمومی و تخصصی در زمینه سینما، هدایت نیروهای تخصصی و کشف استعدادهای هنری، بررسی وضعیت سینمایی استان تهران و راه های گسترش آن، فراهم کردن زمینه مساعد برای رشد سینماگران به ویژه سینماگران جوان، را از دیگر اهداف تهیه طرح است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: برنامه ریزی برای نیازسنجی در سطح تهران و شهرستان های تابعه، تهیه نقشه راه و برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، ایجاد وحدت رویه در امور سینمایی، برگزاری دوره های آموزش تخصصی سینمایی و طراحی نشست های تخصصی ماهانه از راهبردهای اجرای این طرح است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ارتباط با هنرمندان برجسته و مراکز فعال سینمایی، طراحی بانک ایده های هنری، طرح ساماندهی آموزش های تخصصی در آموزشگاه های سینمایی، ایجاد طرح اطلس سینمایی استان تهران، طراحی برنامه های مدون سالیانه در حوزه سینما و برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت های سینمایی در استان از دیگر راهبردهای اجرای طرح است.
ضرغامی بیان کرد: در راستای عملیاتی کردن طرح شورای سینمایی استان تهران به ریاست استاندار تهران تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه در راستای این طرح شعب انجمن سینمای جوان در شهرستان های استان تهران تشکیل می شود افزود: تهیه طرح حمایت از تولید فیلم کوتاه به طور مستمر در طول سال، طرح جامع آموزش های سینمایی، تقویم اجرایی همایش ها و جشنواره های سینمایی استان، راه اندازی جشنواره فیلم کوتاه، تجهیز سالن های مجتمع های فرهنگی هنری استان به سیستم دیجیتال اکران فیلم در دستور کار قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: طرح جامع سینمایی استان تهران در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و به منظور ساماندهی و اصلاح وضعیت سینمایی استان تهران، از مدت ها قبل در دست تدوین بود و همزمان با بیست و یکم شهریور روز ملی سینما تکمیل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار