مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس از فعالیت بیش از ۲۵۰ نهالستان در استان فارس خبرداد.
کد خبر: ۹۳۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 03 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مجید رضا پاکاری با اشاره به این که مجموعاً ۲۶۰ نهالستان در استان فارس فعالیت دارند، گفت: از این تعداد حدود ۶۰ نهالستان دارای مجوز از نهاد‌های متولی هستند و بیش از ۲۰۰ نهالستان نیز به صورت سنتی و بدون اخذ مجوز فعالیت دارند که عمدتاً به صورت سنتی -خانگی یا باغی- تولید نهال می‌کنند.

به گفته وی، عمده نهالستان‌های بدون مجوز در محدوده شهرستان خفر قرار دارند و به دلایل مختلف مانند نداشتن زمین مناسب (حداقل ۵ هکتار) و یا رعایت نکردن برخی فرآیند‌ها و استاندارد‌ها قادر به اخذ مجوز نیستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به این که در فصل زمستان عملیات هرس، تغذیه، ارائه دستورالعمل‌ها و راهکار‌های مبارزه با آفات و بیماری‌های زمستان گذران در میان باغداران انجام شده، ابراز داشت: ما در خصوص سرمازدگی نیز اطلاع رسانی‌های لازم را برای باغداران انجام دادیم، هر چند که به رغم این موضوع، سرمای بیش از حد باعث شد تا در شهرستان‌های فسا، داراب، جهرم و قیروکارزین خسارت‌هایی را شاهد باشیم.

پاکاری با اشاره به بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیر مخاطرات وزارت جهاد و مسوولان صندوق بیمه کشاورزی از باغات جنوب استان، گفت: بر اساس اعلام مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان در جریان این بازدید‌ها بیش از ۹۸۰ میلیارد تومان خسارت سرما به باغداران فارس ارزیابی و اعلام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار