فعال شدن رمز دوم پویا تاثیرداشت؛
تابناک سمنان: سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: وقوع جرایم مربوط به برداشت وجه به صورت غیرمجاز از ابتدای امسال تا پایان دی در استان به میزان ۸۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۳۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 07 February 2021

Image result for رمز دوم پویا

رئیس پلیس فتا استان سمنان عصر یکشنبه در نشست خبری مشترک در سالن اجتماعات شعبه مرکزی بانک ملی استان سمنان ابراز داشت: فعال شدن رمز پویا یکی از دلایل کاهش جرایم سایبری در این حوزه در استان سمنان است.
وی بیان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب شده که اغلب مردم به استفاده از تجهیزات هوشمند مانند گوشی‌های هوشمند روی آورند و در این بین افراد سودجو و کلاهبرداران سایبری نیز در کمین اطلاعات مالی کاربران هستند و از این رو پرونده‌های سایبری در زمینه کلاهبرداری و برداشت بی‌رویه رو به افزایش است و همچنین کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیرمجاز، مزاحمت و هتک حیثیت چهار جرم سایبری دارای فراوانی در استان سمنان است.
سرهنگ حسین صادقی تاکید کرد: ارتقای سواد رسانه‌ای و ارتقای آگاهی در زمینه استفاده از فضای مجازی لازمه کاهش جرائم سایبری است.
صادقی اضافه کرد: ضعف سواد رسانه‌ای، سهل‌انگاری و اعتماد نابجا عامل سرقت اطلاعات بانکی کاربران به وسیله مجرمان سایبری شده است و پیشگیری از این‌گونه موارد، دقت بالای شهروندان در استفاده از این فضا را می‌طلبد.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و استفاده مجرمان سایبری از این شرایط گفت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از موقعیت‌های مختلف به دنبال برداشت غیرمجاز وجه از حساب شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی هستند و شهروندان باید هوشیار باشند.

صادقی همچنین افزود: یکی از راه‌های کلاهبرداری سایبری، بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی غیربومی به خصوص اینستاگرام است زیرا مجرمان سایبری با تبلیغات فروش اجناس با قیمت‌های ارزان و در نهایت دریافت وجه از شهروندان موجب شکل‌گیری جرم سایبری می‌شوند و ارتقای آگاهی لازمه حفظ اطلاعات و جلوگیری از سوء استفاده است.
رئیس پلیس فتا استان سمنان خاطر نشان کرد: تیم رصد پلیس فتا بصورت مستمر و هوشمند فضای مجازی را پایش می‌کند و با اشراف کامل بر فضای مجازی، در تلاش برای برقراری امنیت سایبری هموطنان است.
پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با پلیس در میان بگذارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار