محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت:بر اساس ماده 19 قانون سازمان ملی استاندارد ایران، بازرسان استاندارد مجازند بر تولیدات استان نظارت کنند.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 08 February 2021

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس ماده 19 قانون سازمان ملی استاندارد ایران، بازرسان استاندارد مجازند به دستور سازمان به محل های تولید، بسته بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند که در انجام وظایف قانونی خود به عنوان ضابطین خاص دادگستری محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: کارشناسان این اداره کل در زمان بازرسی به بازدید از خط تولید، کنترل مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می پردازند و به طور تصادفی از کالاهای تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری انجام می دهند که در همین راستا از ابتدای سال جاری بیش از ۸۵۰ بازرسی و ۱۰۰۰ نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش صورت گرفته است.

نیازی هدف از انجام بازرسی،نمونه برداری وآزمونها را اطلاع از وضع کیفی و کمی فرآورده های تولید شده دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی مربوطه بامتخلفین از قوانین استاندارد اقدام قانونی خواهد شد، که در این راستا از ابتدای سال جاری تعداد 61 پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده واحدهای تولیدی استان در راستای صیانت ازحقوق مصرف کنندگان وجلوگیری از عرضه کالای بی کیفیت، تعلیق و ابطال شده است ضمن اینکه این شرکتها تا زمان تعیین تکلیف ، اجازه تولید و عرضه محصول به صورت انبوه را نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: عمده بازرسی و نمونه برداریهای انجام شده از حوزه های صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، شیمی و پتروشیمی است که عمده تولیدات صنعت استان را تشکیل می دهند.

نیازی در پایان افزود: شهروندان می توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد، به هنگام خرید، کد ده رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به صورت رایگان به سامانه پیامکی 10001517 ارسال تا در کسری از زمان از اصالت کالا اطمینان حاصل نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار