معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی راه‌اندازی زنجیره‌های تولیدی را گامی موثر در کاهش قیمت تولیدات دامی دانست.
کد خبر: ۹۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 14 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، مهندس حبیب شریفیان در حاشیه شورای هماهنگی مدیران سازمان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید پس از روی کار آمدن ، در حوزه تولیدات دامی و کشاورزی کار خود را با دو شعار ملی « حمایت و توسعه زنجیره‌های تولید دام و طیور» و « استفاده از مواد ژنومیک و انتقال نژادهای برتر شیری و گوشتی دنیا برای بومی‌سازی» آغاز نمود گفت: معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان طی این مدت با پی‌گیری امور مرتبط سعی در تقویت بنیان این دو حرکت نموده به نحوی که امروزه زنجیره تولید، آرزوی هر فعال دام و طیور در این استان است.

وی با بیان اینکه همه بهره برداران بخش کشاورزی هم اکنون به این باور رسیده‌اند که زنجیره تولید ضمن کاهش هزینه‌ها به افزایش تولید مستمر و با کیفیت و بدون وابستگی می‌انجامد افزود: تجربه ثابت نموده، راه‌اندازی زنجیره‌های تولیدی در تنظیم بازار و کاهش قیمت تمام شده محصول اثرگذار خواهد بود.

وی در خصوص ایجاد زنجیره های تولیدی در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان از مرغداران در تولید و عرضه گوشت سفید و تخم مرغ حمایت‌های همه‌جانبه و جدی داشته و با مشوق های خود، مرغداران و اتحادیه ها را جهت نیل به ایجاد این زنجیره ها سوق می دهد.

مهندس شریفیان با بیان اینکه اتحادیه ها و تعاونی‌های مرغداری و دامداری در خدمات‌رسانی به تولید کنندگان بازوان اجرایی سازمان محسوب می‌شوند افزود: هم اکنون تهیه و توزیع نهاده‌های دامی، مجوز جوجه ریزی، اجرای طرح‌های ثبت مشخصات و رکوردگیری، اصلاح نژاد دام و تلقیح مصنوعی، راه‌اندازی آزمایشگاه شیر، تهیه و توزیع ذرت علوفه‌ای سیلویی و بسته‌بندی شده تماماً توسط همین اتحادیه‌ها انجام می‌گیرد و اخیراً با کمک اتحادیه صنعت دامپروری استان ، کارخانه دام را در شهرک شهید سلیمی آذرشهر با هدف توسعه و تحقق زنجیره های تولید در این بخش مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این معاونت تمامی تلاش و حمایت خود را به کار می‌بندد تا همچنان این اتحادیه‌ها به فعالیت خود در مورد ترویج کنسانتره دامی، تبدیل سبوس گندم به کنسانتره ادامه دهند تا از کاهش توزیع سبوس گندم به صورت خام کاسته شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این سازمان از اتحادیه دامداران در مورد ورود به بازار خرید شیر خام و عرضه گوشت قرمز جهت تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش قیمت حمایت می‌کند تا به مسائل و مشکلاتی که تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان در این زمینه دارند، پایان داده شود.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم زنجیره تبدیل تولیدات دام و طیور در استان تکمیل نماییم افزود: با اجرای پروژه‌های توسعه بخش کشاورزی و راه اندازی صنایع تبدیلی، زنجیره تولید محصولات کشاورزی در این استان تکمیل خواهد شد.

مهندس شریفیان عمده ترین مشکل تولیدات دامی را کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش دانست و تصریح کرد: اگر مشکل سرمایه در گردش حل شود همه واحد های تولیدی فعالیت بیشتری از خود نشان خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار