تابناک: عضو شورای صنفی دانشگاه اراک با اشاره به افزایش حضور دانشجویان در سفره خانه‌های سنتی گفت: آمارهایی که درباره استفاده 30 درصدی دانشجویان پسر از قلیان و سیگار و دخانیات داده می شود، حداقل آماری است که می توان بیان کرد و در حقیقت اتفاقی که در حال وقوع است، بسیار فاجعه بارتر ازاین آمار است
کد خبر: ۹۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷ 15 September 2015

به گزارش تابناک مرکزی سجاد مولوی، عضو شورای صنفی دانشگاه اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اراک، از دخانیات و مواد اعتیاد آور به عنوان یکی از معضلات بزرگ داشجویی یاد کرد و گفت: آمارهایی که درباره استفاده 30 درصدی دانشجویان پسر از قلیان و سیگار و دخانیات داده می شود، حداقل آماری است که می توان بیان کرد و در حقیقت اتفاقی که در حال وقوع است، بسیار فاجعه بارتر ازاین آمار است

این فعال دانشجویی ضمن اشاره به همراهی با برخی از دانشجویان در سفره خانه های سنتی شهر اراک برای رصد این موضوع بیان داشت: نیمی از این تعداد به قلیان و سیگار اعتیاد پیدا کرده اند و نیمی دیگر برای گذران وقت و صرف همراهی با همکلاسی های خود در این سفره خانه ها حضور می یابند. واقعیت آن است که اگر دو عدد قلیان سفارش دهی و چای هم در کنارش باشد، به مراتب قیمت آن از خرید یک جلد کتاب کمتر است. از طرف دیگر هزینه این قلیان ها هم توسط دانشجویان تقسیم شده و هزینه کمتری بر دوش دانشجو باقی می ماند.

داود مولوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم انسانی دانشگاه اراک نیز ضمن بیان علت های کشش دانشجویان به سمت قلیان و دخانیات بر عامل پرنشدن اوقات فراغت دانشجویان توسط دانشگاه ها تاکید نمود.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: وقتی دانشجویان در دانشگاه نمی توانند حرف های دلشان را با هم بزنند یا کرسی های آزاداندیشی وجود ندارد، مجبور می شوند در فضاهای غیر رسمی جلسه بگذارند و خودشان را تخلیه کنند.

داود مولوی اضافه کرد: در برخی از شرایط نیز اساتید مقصر هستند یعنی برخی از اساتید با کسالت روحی و فکری سر کلاس حاضر می شوند و روحیه نشاط را در دانشجو از بین می برند، دانشجو هم مجبور می شود به دخانیات و سفره خانه های سنتی روی بیاورد.

این فعال دانشجویی در ادامه بر نقش دوستی در کشیده شدن دانشجویان به سفره خانه ها تاکید کرد و از خانواده ها خواست ضمن رصد صحیح دانشجویان به نیازهای معنوی و عاطفی او پاسخ گویند.

لازم به یادآوری است، برخی از آمارها از مصرف 30 درصدی قلیان و سیگار توسط دانشجویان پسر دانشگاه ها حکایت می کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار