مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: اعتیاد، حاشیه‌نشینی، خشونت، طلاق و فساد اخلاقی پنج آسیب اجتماعی اولویت‌دار هستند که آمار استان، بالاتر از متوسط کشوری است.
کد خبر: ۹۴۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰ 09 March 2021

به گزارش تابناک تبریز، فرگل صحاف امروز در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، سلامت، بانوان و خانواده استان نسبت به افزایش آمار خشونت علیه زنان، کودکان و سایر اقشار در استان هشدار داد و گفت: همکاری‌های بین بخشی برای کاهش خشونت در جامعه، می‌تواند برآیند بسیار مطلوبی داشته و از هزینه‌های سرسام‌آور برای جامعه جلوگیری کند.

 

وی گفت: اعتیاد، حاشیه‌نشینی، خشونت، طلاق و فساد اخلاقی پنج آسیب اجتماعی اولویت‌دار هستند که آمار استان، بالاتر از متوسط کشوری است.

 

تکلیف کاهش 25 درصدی آسیب‌های اجتماعی

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه یادآور شد: تدوین نخستین سند جامع پیشگیری از خشونت استان در شهریورماه سال 99 به پایان رسید و امروز رونمایی می‌شود.

 

بدر شکوهی گفت: این سند با هدف کسب شناخت از وضعیت فعلی خشونت در استان و اتخاذ تدابیر مناسب برای مداخله موثر در کاهش این آسیب اجتماعی تدوین شده است.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر تلاش همه جانبه مسوولان در کاهش آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های کلی ارتقای سلامت و ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه، کاهش 25 درصدی آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از تکالیف دولت تعیین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :