رئیس اتاق اصناف همدان با انتقاد از قیمت بیشتر نوشت‎افزارهای اسلامی نسبت به لوازم‎التحریرهای موجود در بازار گفت: باید برای فرهنگ‌سازی در این حوزه بستر لازم فراهم شود.
کد خبر: ۹۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 17 September 2015
رئیس اتاق اصناف همدان با انتقاد از قیمت بیشتر نوشت‎افزارهای اسلامی نسبت به لوازم‎التحریرهای موجود در بازار گفت: باید برای فرهنگ‌سازی در این حوزه بستر لازم فراهم شود.

به گزارش فارس؛ حمیدرضا فرسایی‌وحید در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان اظهار کرد: در یک هفته مسافرت و نشست با اتاق‌ اصناف شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، متوجه شدیم همدان می‌توانست در کشور مطرح شود اما تلاش لازم در این حوزه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در 6 مهرماه سال جاری نمایشگاه تخصصی پوشاک در استان همدان برگزار می‌شود، افزود: پس از رایزنی با صاحب‌نامان در این عرصه آنان مشتاق شدند تا در همدان حضور یابند.

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه اتحادیه‌های صنفی همدان باید با همتایان خود در شهرهای دیگر به تبادل نظر بنشینند، تصریح کرد: می‌توان در عرصه‌های فرش، طلا و لوازم خانگی با اتحادیه‌های همدان وارد تعامل شد.

وی با بیان اینکه در حال تشکیل هیئت امنا در راسته بازارهای همدان به منظور تفویض اختیارات به آن‌ها هستیم، ادامه داد: از مسئولان دولتی تقاضا داریم روند بروکراسی‌های دولتی را کاهش دهند.

فرسایی‌وحید در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: اصناف متولی حوزه فرهنگی نیستند اما آمادگی همکاری در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری و میراث فرهنگی را دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه نوشت‎افراز در بوستان‌های شهر در تضاد با منافع اصناف است، گفت: در حال حاضر مهمترین فصل فعالیت در عرصه فروش لوازم‌التحریر است اما برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث آسیب رساندن به واحدهایی می‌شود که مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف همدان با تأکید بر اهمیت نوشت‌افزار ایرانی اسلامی بسیار مهم است، اظهار کرد: نوشت‌افزار اسلامی قیمت بیشتری نسبت به سایر لوازم‌التحریرها دارد و باید برای نهادینه کردن این فرهنگ بستر مناسب با آن فراهم شود.

وی با اشاره به ساماندهی بافت دور میدان امام(ره) تصریح کرد: مبلمان شهری، دستفروشان و بسیاری از مسائل دیگر موجود در این فضا نیاز به ساماندهی دارد و به مطالبه اصلی واحدهای صنفی تبدیل شده است.

فرسایی‌وحید از نبود همکاری بین برخی نهادهای دولتی سخن گفت و خواهان ایجاد هماهنگی بیشتر بین نهادهای دولتی در استان شد.

برداشتن حریم صنفی باعث ایجاد اشتغال کاذب می‌شود

عضو شورای شهر همدان نیز در این اجلاس با بیان اینکه 38 سال پیش در کل کشور 190 هزار واحد صنفی وجود داشت، گفت: امروز تعداد واحدهای صنفی به 3 میلیون واحد رسیده است.

حسین قره‌باغی با بیان اینکه بیشتر افراد با تهیه یک سرمایه کوچک، بخشی از منزل مسکونی خود را به یک واحد صنفی تبدیل می‌کنند، اظهار کرد: نباید قانون حریم صنفی برداشته می‌شد چراکه با این اقدام شاهد ایجاد اشتغال کاذب هستیم.

وی از میزان مالیات بسته شده بر اصناف نیز انتقاد کرد و آن نقدترین مالیات برای مسئولان دانست و افزود: مالیات تهران 19 درصد رشد داشته و میانگین افزایش مالیات کشور 25 درصد بوده اما به گفته مسئولانبرای همدان 30 درصد است.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته به ازای هر 700 تا یک هزار نفر یک واحد صنفی وجود دارد، تصریح کرد: در همدان به ازای هر 23 نفر یک واحد صنفی ایجاد شده که باعث ایجاد رقابت ناسالم و مشکلات اقتصادی خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار