آمار مزاحمین تلفنی در استان اردبیل نیز رو به افزایش است بطوریکه به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اردبیل، مرکز اورژانس اردبیل روزانه ۲۰۰ مورد تماس مزاحمتی را ثبت می کند.
کد خبر: ۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲ 02 March 2015

سایت ساوالان خبر گزارش داد درصد بالایی از تماسهای مراکزی مانند ۱۱۰، ۱۱۵ و ۱۲۵ را مزاحمان تلفنی تشکیل می‌دهند! از سوی دیگر مشترکان عادی نیز مشکلات متعددی با مزاحمان تلفنی دارند؛ با این حال به نظر می‌رسد اجرا نشدن قانون مشخص در برخورد با مزاحمان بعضا مانع حل این مشکل شده است.

فرق نمی‌کند شما چه سن و جنسیتی دارید. همین که به تلفن ثابت یا همراه دسترسی داشته باشید بی شک حداقل چند بار با مشکل مزاحمت‌های تلفنی مواجه شده‌اید.

اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم این بحث تنها مختص یک استان نبوده و به طور کلی آمار مزاحمت‌های تلفنی در مراکزی مانند ۱۱۰،۱۱۵ و ۱۲۵ بالا محسوب می شود.

این آمار در استان اردبیل نیز رو به افزایش است بطوریکه به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اردبیل، مرکز اورژانس اردبیل روزانه ۲۰۰ مورد تماس مزاحمتی را ثبت می کند.

جعفرزاده آمار روزانه انجام ماموریت را حدود ۱۵۰ مورد بیان کرد و یادآور شد: تعداد تماس مزاحمتی تلفنی که روزانه ۲۰۰ مورد است سبب می‌شود تا مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بخشی از انرژی خود را صرف این کار کند.

این مسئول گفت: رکورددار مزاحمت‌های تلفنی به اورژانس اردبیل فردی بوده که ۳ هزار بار با شماره ۱۱۵ تماس گرفته که ما در برخی از موارد حتی نامه‌نگاری را با مراجع قضایی انجام دادیم، اما شناسایی مزاحمان کار سختی است.

اما با وجود حجم بالای مزاحمتهای تلفنی به نظر می رسد همچنان قانون محکمی درباره این موضوع تدوین نشده و راهکاری جدی برای مقابله با این معضل از سوی قانون گذاران اندیشیده نشده است چرا که اکنون افراد در موارد متعدد میتوانند با خرید سیم کارتهای اعتباری با هزینه بسیار کم به ایجاد مزاحمت برای افراد مختلف پرداخته و درنهایت پس از مدتی سیم کارت خود را بسوزانند چرا که در بسیاری موارد افراد به دلیل طولانی بودن روند پیگیری موضوع قید شکایت را زده و سعی می کنند مزاحمتهای تلفنی را تحمل کنند.

بر همین اساس مزاحمان در حاشیه ای امن می توانند به فعالیت بپردازند و با مشکل چندانی هم مواجه نباشند. از سوی دیگر با توجه به اینکه همچنان سیم کارتهای فعال در سطح شهر به فروش می‌رسند و با وجود تلاشهای صورت گرفته همچنان راه دستیابی به این سیم کارتها چندان مشکل نیست، امکان استفاده ازسیم‌کارتهای فعال برای ایجاد مزاحمت حاشیه‌ای امن برای کاربران ایجاد کرده و موجب می شود فرد با خرید سیم کارتی که به نام فردی دیگر به ثبت رسیده بتواند فعالیتهای غیرقانونی مد نظر خود را به انجام برساند که در هر صورت ضروری به نظر می رسد توجه بیشتری نسبت به این معضل صورت گرفته و برای حل آن راهکاری جدی اندیشیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار