مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان گفت:
باید سیاستی اتخاذ شود تا مصرف کننده ها به سمت استفاده از سی ان جی ترغیب شوند چراکه به همان اندازه بنزین برای ما صرفه جویی خواهد شد که این خود، کمکی به اقتصاد کشور است.
کد خبر: ۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴ 02 March 2015
 مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان گفت: جایگاه های عرضه سوخت استان، آماده ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی هستند و مشکل و کمبودی در این زمینه نداریم.

فردین چراجی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرگزاری های استان، تعداد جایگاه های بنزین را 111 و تعداد جایگاه های سی ان جی استان را 94 باب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 80 هزار خودرو در استان داریم که به طور استاندارد باید 80 جایگاه داشته باشیم اما اکنون 94 جایگاه سی ان جی در استان فعال است.

وی تصریح کرد: باید سیاستی اتخاذ شود تا مصرف کننده ها به سمت استفاده از سی ان جی ترغیب شوند چراکه به همان اندازه بنزین برای ما صرفه جویی خواهد شد که این خود، کمکی به اقتصاد کشور است. 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان میزان صرفه جویی بنزین در استان را از محل گاز سوز شدن خودروها روزانه یک میلیون لیتر ذکر کرد. 

چراجی کاهش آلودگی هوا را از دیگر مزایای مصرف سی ان جی برای خودروها عنوان و تصریح کرد: هم اکنون روزانه دو و نیم میلیون لیتر بنزین در استان مصرف می شود که در زمان پیک حضور مسافران این میزان به پنج میلیون لیتر می رسد. 

وی در ادامه از عدم تغییر قیمت سوخت در فروردین 94 خبر داد و گفت: بدنبال تغییر واحد اندازه گیری سی ان جی در جایگاه ها از متر مکعب به کیلوگرم ، قیمت عرضه سی ان جی هیچ تغییری نکرده است. 



*** تهیه نرم افزار در گوشی های تلفن همراه برای مکان یابی جایگاه های سوخت استان 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان از تشکیل ستاد نوروزی در این شرکت خبر داد و با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسهیل امور مربوط به مسافران افزود: به منظور آمادگی جایگاه های سوخت در نوروز، این بازدیدها و بازرسی ها در حال انجام است. 

وی اضافه کرد: این بازدیدها و بازرسی ها در ایام نوروز تشدید می شود تا خدمات رسانی هر چه بهتر برای هموطنان انجام شود. 

وی گفت: چادرهایی نیز برای ارائه بروشور با اطلاعات کامل از جایگاه ها و راهنمایی مسافران در استان برپا می شود . 

چراجی در ادامه از تهیه نرم افزاری توسط شرکت پخش فراورده های نفتی کشور خبر داد و گفت: این نرم افزار از سایت شرکت پخش فراورده های نفتی در گوشی های تلفن همراه قابل نصب است. 

وی ویژگی این نرم افزار را مکان یابی تمامی جایگاه های عرضه سوخت عنوان کرد. 



*** مصرف فرآورده های نفتی در گیلان یک درصد کاهش یافت 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان در ادامه گفت: طی 11 ماه گذشته ، مصرف کل فراورده های نفتی اعم از نفت سفید، نفت کوره ، نفت گاز، نفت گاز نیروگاهی و بنزین یک درصد کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: در این مدت؛ مصرف نفت سفید 15 درصد، نفت کوره 21 درصد، نفت گاز نیروگاهی 25 درصد و بنزین یک درصد در استان کاهش و نفت گاز سه درصد افزایش داشته است. 

وی دلیل این کاهش را مدیریت مصرف عنوان کرد و گفت: مصرف نفت گاز نیز به دلیل فعالیت زیاد ترانزیتی در محور انزلی - آستارا افزایش داشته است. 

*** شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان جزو واحدهای خدماتی منتخب سبز کشور 

چراجی ادامه داد: امسال برای نخستین بار این شرکت جزو واحدهای خدماتی منتخب سبز کشور معرفی شده است. 

وی اظهار کرد: با سیاست های اتخاذ شده در اجرای پروژه ها، هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نکرده ایم. 

به گفته چراجی؛ عدم آلودگی آب، هوا و خاک معیار سنجش این انتخاب ها بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار