در پی صدور رأی بدوی دیوان عدالت اداری مطرح شد؛
روز گذشته خبرهایی جسته‌وگریخته مبنی‌بر ملغی اعلام شدن انتخابات اتاق اصناف مشهد توسط دیوان عدالت اداری مطرح شده و حتی عنوان شده قرار است دوباره مجامع امور صنفی و تولیدی و صنفی و توزیعی که با یکدیگر ادغام شده و اتاق اصناف را شکل داده اند دوباره احیا شوند.
کد خبر: ۹۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 17 September 2015
رئیس اتاق اصناف مشهد در گفتگو با ما برای بیان جزئیات این رأی و صحت و سقم آن اظهار کرد: انتخابات اتاق اصناف مشهد همانند دیگر شهرهای کشور تابع قانون نظام صنفی است و در هر برهه زمانی ممکن است ایراداتی به روند انتخابات گرفته شود که در این راستا کمیسیون نظارت و هیئت اجرایی انتخابات که متولی برگزاری انتخابات هستند این موارد را بررسی می‌کنند.
محمود بنانژاد در پاسخ به جزئیات رأی صادر شده، گفت: دیوان عدالت اداری ایراداتی را به زمان برگزاری انتخابات اتاق اصناف مشهد وارد کردند که در این ارتباط اتفاق مهمی رخ نداده است چراکه این رأی به صورت بدوی است.
 به گفته رئیس اتاق اصناف مشهد این رأی به معنای ملغی‌کردن اتاق اصناف مشهد نیست و باید به دادگاه تجدیدنظر برای رد یا تایید فرستاده شود و با توجه به دفاعیاتی که صورت گرفته احتمال دارد این رأی بدوی ملغی شود.
عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف مشهد نیز در گفتگو با ما این رأی دیوان عدالت اداری را امری ممکن در روند امور دانست و افزود: مورد خاصی در این ارتباط شکل نگرفت و اتاق اصناف پابرجاست و همان اعضا نیز هنوز هستند.
عبدا... افشاری در ادامه به خبرنگار شهری مشهد اظهار کرد: برای هفت شهرستان کشور شکایتی مطرح شد که در این ارتباط مشهد و برگزاری انتخابات اتاق اصناف این شهر یکی از موارد مطرح شده بود و با توجه به این شکایت دیوان عدالت نیز رأی صادر کرد.
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد استناد به این رأی برای تهیه خبر را صحیح ندانست و گفت: برای بسیاری از پرونده‌ها ممکن است توسط دیوان عدالت اداری رأی صادر شود که در تجدید نظر این رأی شکسته می‌شود و با توجه به این مسئله نمی‌توان این رأی را استنادی برای خبر قرار داد. وی افزود: اگر رأی تایید شود احتمال برگزاری مجدد انتخابات اتاق اصناف وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار