مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: مشکل اصلی خاموشی در جاده‌ها سرقت بوده که متاسفانه این سرقت‌ها هرروز درحال افزایش است.
کد خبر: ۹۶۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 21 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،پیرو درخواست مردمی و ارسال تصاویری از خاموشی چراغ‌های روشنایی جاده‌ای در سطح محورهای استان کرمانشاه، این موضوع از طریق خبرنگار فارس مورد پیگیری قرار گرفت.

فریبرز کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: مشکل اصلی خاموشی در جاده‌ها سرقت بوده که متاسفانه این سرقت‌ها هرروز درحال افزایش است.

وی افزود: بارها همکاران ما نسبت به رفع خاموشی اقدام کرده‌اند، اما فردای همان روز مجددا کابل‌های برق مورد سرقت قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر سرقت کابل، ترانسفورماتور و تابلوی روشنایی که منجر به خاموشی جاده‌ای می‌شود، سرقت تابلوهای خطر و راهنمایی و حتی گاردریل ها نیز درحال افزایش است.

کرمی میزان سرقت‌های صورت گرفته در سال ۹۹ را ۵ میلیارد و ۹۰۸ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: از این میزان مبلغ ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان مربوط به سیستم روشنایی، ۴۸۸ میلیون تومان مربوط به حفاظ و ۳ میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان مربوط به تابلو و علایم ایمنی بوده است که اگر میزان تورم و افزایش قیمت کالا در سال را محاسبه نکنیم، میزان سرقت‌های صورت گرفته در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ مبلغ یک میلیارد تومان افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه خاموشی‌ها و سرقت تابلوهای خطر و راهنمایی در جاده‌ها برای خودروها خطر آفرین است، گفت: از مردم درخواست داریم که درصورت مشاهده سرقت‌ها، سریعا با پلیس و یا تلفن گویای ۱۴۱ اداره راهداری تماس گرفته و گزارش سرقت را اعلام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در پایان، خاطرنشان کرد: هم اکنون پیمانکار در محور بیستون در حال نصب کابل‌های جدید است و جهت جلوگیری از سرقت‌ها، این کابل‌ها بصورت هوایی نصب می‌شوند که ان‌شاءالله ظرف ۱۰ روز آینده به اتمام می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار