رئیس علوم پزشکی قم از روند نزولی موج چهارم کرونا با افزایش آزمایش‌های تشخیصی و واکسیناسیون خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 22 May 2021

به گزارش تابناک قم، محمد رضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با افزایش آزمایش‌های تشخیصی و آغاز واکسیناسیون ،روند پیک چهارم کرونا در استان  نزولی شد و مهار این پیک اتفاق افتاد.

او  در ادامه از تزریق ۳۵ هزار دوز واکسن برای گروه‌های هدف خبر داد و افزود: باید گروه‌های هدف یعنی افراد ۷۰ سال به بالا در شهر و ۶۰ سال به بالا در روستا‌ها برای دریافت واکسن به مراکز مربوط مراجعه کنند.

قدیر با بیان این که واکسیناسیون در موج بعدی و کنترل آن بسیار مهم است، افزود: گروه‌های هدف، قابل دسترس‌ترین واکسن را ترزیق کنند تا در بدنشان آنتی بادی تشکیل شود و اگر پیک بعدی در راه بود ویروس خفیف به سراغشان بیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: تاکنون در استان چهار مرکز واکسیناسیون اعلام شده است که افراد بالای ۷۰ سال می‌توانند برای دریافت واکسن با یک کارت شناسایی مراجعه کنند، و پس از  این افراد، گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال  و سپس افراد دارای بیماری زمینه ای واکسینه می‌شوند.

او  تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و  حضور نیافتن در تجمعات همچنان دو راه حل مهم برای قطع زنجیره کرونا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار