مدیر واحد مدیریت تجهیزات شرکت مترو تهران اعلام کرد: استفاده از تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خط ۷ مترو تهران برای نخستین بار انجام می شود که از جمله آنها ترانسفورماتورهای خشک ۳۹۰۰ و ۳۳۰۰ کیلوولت است.
کد خبر: ۹۷۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 21 June 2021

به گزارش تابناک تهران به نقل از شرکت قطار شهری تهران و حومه، حبیب الله رضایی ملک، درباره استفاده از تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خط ۷ مترو تهران اظهارداشت: پیرو تشکیل کارگروه ساخت داخل در شرکت مترو که از ابتدای سال ۱۳۹۸ محقق شد، تلاش‌های بسیاری صورت پذیرفته تا با تکیه بر توانمندی صنعتگران و سازندگان داخلی، برخی تجهیزات و اقلام مصرفی در شبکه خطوط مترو بومی‌سازی شده و به این ترتیب نیازمندی‌های اینچنینی بدون وابستگی به شرکت‌های خارجی در داخل کشور تولید شود.

مدیر واحد مدیریت تجهیزات شرکت مترو ادامه داد: یکی از ملزومات برقی مهمی که در خطوط مترو مورد استفاده قرار می گیرد، ترانسفورماتورهای خشک پست‌های یکسوکننده مترو است که تا پیش از این عمدتا از کشورهای ایتالیا و چین تامین می شد.

وی بیان داشت: اما امروز به موجب مذاکرات صورت گرفته و سفارش به شرکت ایران ترانسفو زنجان که توانایی طراحی، ساخت و آزمایش ترانس‌های مورد نظر را دارد، دو دستگاه ترانسفورماتور ۳۹۰۰ و ۳۳۰۰ کیلوولت آمپر برای نخستین بار در ایران به مرحله تولید رسیده و تست‌های مربوط به صحت عملکرد آن نیز با حضور نمایندگان کارفرما، مشاور و پیمانکار با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.

رضایی ملک در پایان افزود: به دنبال تولید موفق اولین نمونه از ترانسفورماتورهای خشک پست‌های مزبور، قرار است برای اولین بار از این تجهیزات پیشرفته برقی در خط ۷ مترو تهران استفاده شود.

وی گفت: البته سفارش تولید یک نمونه دیگر از ترانس ۳۹۰۰ کیلوولت آمپر و ۳ دستگاه ترانس ۳۳۰۰ کیلوولت آمپر نیز به شرکت ایران ترانسفو زنجان داده شده است که پس از تولید در خطوط مترو تهران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 خط هفت مترو تهران به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

همچنین ناوگان مترو تهران در هفت خط با ۱۴۱ ایستگاه فعال است که در حال حاضر خط یک مترو دارای ۲۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی است.

خط ۲ دارای ۲۲ ایستگاه، خط سه دارای ۲۶ ایستگاه، خط چهار دارای ۱۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی، خط پنج دارای ۱۱ ایستگاه به اضافه ۲ ایستگاه انشعابی، همچنین خط ۶ با ۱۲ ایستگاه و خط ۷ با ۱۶ ایستگاه فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار