حجت الاسلام کرمی پور گفت: برای مقابله با ریزگرد‌ها و کمک به حل مسائل زیست محیطی، در حاشیه شهر قنوات پارک جنگلی ایجاد شود.
کد خبر: ۹۷۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 22 June 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین رضا کرمی پور امام جمعه شهر قنوات قم گفت:توجه ویژه به موضوع محیط زیست و همچنین ساماندهی مناسب پسماند‌ها باید مورد توجه جدی مسئولان مدیریت شهری باشد تا شهروندان بیش از گذشته شاهد محیطی سالم و پاک در محیط پیرامون خود باشند.

 امام جمعه شهر قنوات قم همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص شهر قنوات، افزود: تلاش انجام شده برای حفظ محیط زیست شهر قنوات و حریم آن که در حاشیه کویر قرار گرفته‌است، اقدامی بسیار ارزشمند برای احیای کویر به‌شمار می‌آید و نتایج ارزشمندی برای حل مسائل زیست محیطی منطقه به دنبال دارد.

حجت الاسلام کرمی پور در ادامه با اشاره به این که تقویت پوشش گیاهی نقش بسیار موثری در حفظ محیط زیست منطقه دارد، خواستار برنامه‌ریزی برای ایجاد پارک جنگلی در حاشیه شهر قنوات و مقابله با ریزگرد‌ها در این منطقه شد.

لازم به ذکر است شهرداری قنوات با جمع آوری سایت دفن زباله‌های شهری و احیای کویر در منطقه، اقدام به انتقال کامل زباله‌های شهری به سایت زباله البرز می‌نماید که این امر موجب رضایت‌مندی شهروندان شده‌است؛ در شهر قنوات، به‌صورت میانگین حدود ۳۰۰ تن زباله در ماه تولید می‌شود.

شهر قنوات در بخش مرکزی استان قم قرارگرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستا‌های حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.

این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته است و درگذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود؛ قنوات پس از شهر قم دومین شهر پرجمعیت استان است و جمعیت آن به حدود ۱۸ هزار تن می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار