مرکز امحای زباله‌های بیمارستانی امروز در قم با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۷۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 24 June 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست، ، استاندار قم امروز  مرکز امحای زباله های پزشکی را  افتتاح کرد.

استاندار در حاشیه افتتاح مرکز امحای پسماند‌های پزشکی قم کار این مرکز در شرایط سخت کرونایی را برای استان اقدام مهم برشمرد و گفت: تامین  دستگاه با پیگیری‌های سفارت چین در سطح ملی انجام شد که کار بسیار خوبی برای قم بود به طوری که از این به بعد حتی یک گرم از زباله‌های بیمارستانی به صورت ناسالم دفن نخواهد شد.

شهردار قم هم با اشاره به این که دستگاه امحای زباله‌های بیمارستانی برای اولین بار در کشور در قم به بهره‌برداری رسید، گفت: این دستگاه روزانه ۱۰ تن پسماند پزشکی را امحا می‌کند.

سقاییان‌نژاد بی خطرسازی پسماند‌های عفونی، جلوگیری از آلودگی زمین با کاربری دفع و کم حجم سازی پسماند‌های دفن شده را از مهم ترین اهداف افتتاح این مرکز عنوان کرد.

وی آغاز عملیات اجرایی احداث خط دوم پردازش پسماند‌های شهری با ظرفیت روزانه سیصد تن را یکی دیگر از پروژه‌های  کلنگ زده شده امروز برشمرد و گفت: با عملیاتی شدن این طرح بزرگ شهری خط دفع مستقیم پسماند‌های شهری قم به روزانه کمتر از ۱۰۰ تن خواهد رسید و به صورت مستقیم برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

سایت تخمیر کود کمپوست هم امروز در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع راه اندازی شد.

اجرای فرآورده‌های کود کمپوست به صورت استاندارد و حفظ محیط زیست و مدیریت شیر آبه پسماند‌ها از جمله اهداف راه‌اندازی سایت تخمین کودکمپوست است.

سامانه نرم‌افزار همیاران بازیافت «زیپاک» هم با هدف چرخه ارتباط مردمی برای یکپارچه سازی و تمرکز تحول پسماند یکی دیگر از طرح‌هایی بود که امروز در سالن شهرداری قم از آن رونمایی شد.

این چهار پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۴ نفر به بهره‌برداری رسیدند.

استاندار در آیین بهره برداری از این طرح‌ها در سالن شهرداری قم با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: با وجود تبلیغات رسانه‌های بیگانه مبنی بر تحریم انتخابات، اما اراده مردم برای مشارکت در انتخابات بود که توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

سرمست با بیان این که ما مکلف به انجام وظیفه بودیم، از همه اعضای ستاد‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و رسانه‌ها به خاطر حفظ امنیت و آرامش تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی در سیاست‌گذاری‌های دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌ها باید در سایه تعامل و همدلی در مسیر تحول شهری نقش ویژه‌ای داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار