معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:
تابناک-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت : ارتقاء آموزش ها برای جلوگیری از هرگونه غرق شدگی در مناطق ساحلی و رودخانه های فصلی هرمزگان پیگیری شود .
کد خبر: ۹۷۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲ 28 June 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان دکتر علی رئوفی در جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ساماندهی سواحل استان با حضور فرمانداران، با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران باوفایش و شهادت مظلومانه مسافران هواپیمای مسافربری ایرباس بر فرا خلیج فارس در تاریخ هفتم و دوازدهم تیرماه و تبریک هفته قویه قضائیه با اشاره به اهمیت سواحل، عنوان کرد: استان هرمزگان با برخورداری از بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر ظرفیت بزرگی در حوزه سواحل برخوردار است.

 

وی در همین خصوص، افزود: وجود نوار ساحلی گسترده در هرمزگان زمینه ساز رونق فعالیت های تجاری، تفریحی و گردشگری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر جلوگیری از غرق شدگی در سواحل استان، خاطرنشان کرد: با اتخاذ تدابیر مناسب از هرگونه غرق شدگی در مناطق ساحلی و رودخانه های فصلی هرمزگان پیشگیری بعمل آید.

رئوفی در همین خصوص، افزود: ارتقاء آموزش ها در خصوص چگونگی استفاده از سواحل و رودخانه هک نقش بسزایی در کاهش آمار غرق شدگان در مناطق ساحلی و رودخانه های فصلی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از ظرفیت صداوسیما و رسانه های جمعی توسط دستگاه های اجرایی ذیربط برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه در خصوص بهره گیری صحیح از نعمت سواحل و رودخانه ها بهره گرفته شود تا شاهد بروز حوادث ناگوار همچون غرق شدگی در سواحل و رودخانه های استان نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: تعیین و معرفی محل های سالم برای شنا مردم نقش مهمی در کاهش آمار غرق شدگان احتمالی در مناطق ساحلی خواهد داشت.

رئوفی گفت: با توجه به حضور گسترده مردم در مناطق ساحلی استان به ویژه سواحل بندرعباس، قشم و کیش در فصول مختلف سال به ویژه ماه های خنک سال و تعطیلات عید نصب تابلو های هشدار دهند در مناطق ساحلی این نقاط و سایر مناطق ساحلی استان پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه مراکز امداد نجات در مناطق ساحلی گردشگر پذیر استان در دستور کار قرار گیرد و فرمانداران شهرستان های ساحلی تحقق این مهم را دنبال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: آموزش کمک های اولیه احیا افراد غرق شده به مردم، برای نجات افراد غرق شده نیز نقش مهم در گاهش مرگ های احتمالی ناشی از غرق شدگی در مناطق ساحلی خواهد داشت.

رئوفی افزود: توجه به مسائل فرهنگی در مناطق ساحلی هرمزگان موضوع مهم دیگری است که نیازمند توجه و اهتمام ویژه است.

 

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار