گام بلند و خدمت بزرگ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی به منظور تسهیل دسترسی متقاضیان و ناظران نظام فنی به بنیاد مسکن راه اندازی شده است، افزود: می توان گفت؛ فعالیت این سامانه گام بلند و خدمت بزرگی برای ارائه خدمات الکترونیک و دولت الکترونیک است.
کد خبر: ۹۷۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 01 July 2021

مهندس قاسم تنها با اشاره به اینکه همه خدماتی که قابلیت انجام غیرحضوری دارد و می توان به صورت الکترونیک آن را در مراکز خدمات الکترونیک روستاهای کشور ارائه کرد، در سامانه راهبر طراحی و ارائه شده است، یادآور شد: در نتیجه با راه اندازی این سامانه از مراجعه روستاییان به شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری می شود و خدمات به راحتی در دسترس آنها می باشد.
وی با اشاره به اینکه متقاضیان استفاده از خدمات سامانه راهبر از سه طریق می‌توانند به سامانه دسترسی داشته و از خدمات آن بهره‌مند شوند، افزود: روستاییان می‌توانند از طریق گوشی و یا سیستم خانگی از این خدمات استفاده نمایند،

رهگیری خدمات تنها با دریافت یک کد رهگیری
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین از طریق دهیاری و یا طریق دفاتر پیشخوان دولت در روستا‌ها نیز امکان دریافت این خدمات وجود دارد که با دریافت یک کد رهگیری امکان پیگیری تمام خدمات و اقدامات را پیدا می‌کنند.
تنها تاکید کرد: سامانه راهبر باهدف دسترسی راحت روستاییان به خدمات پایلوت، کاهش ترافیک و خطرات جاده‌ای در ترددها، کاهش هزینه‌ها در استان زنجان و برخی استان های کشور راه‌اندازی شده است. وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا و لزوم ارائه خدمات از طریق الکترونیک باعث شد که این سامانه راه‌اندازی شود، خاطر نشان کرد: به این وسیله از تردد روستاییان به شهر برای ارائه درخواست و پیگیری ساخت بنا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری می شود و روستاییان در همان محل زندگی خود می توانند کارهایشان را پیگیری کنند.
وی عنوان کرد: خدمات مربوط به امور زمین، صدور پروانه ساخت، اصلاح و تغییر کاربری ها و درخواست الحاق به محدوده طرح، درخواست تسهیلات در این سامانه پیش بینی و طراحی شده است و با تهیه این بانک اطلاعاتی، دسترسی به اطلاعات برای ناظران و مردم تسهیل می‌شود.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در همین راستا با پیگیری معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن استان، دوره آموزشی هماهنگی برای راه اندازی سامانه کشوری راهبر در تاریخ سه شنبه هشتم تیر در محل این اداره کل برگزار گردید، ادامه داد: همچنین این سامانه به آدرس: https://svs.bonyadmaskan.ir/ در اختیار روستائیان و دهیاران و عموم افراد قرار گرفته که می توانند بدون مراجعه به سازمان از آن استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار