در رسانه ها:
اگر به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای خراسان شمالی بیشتر توجه شود،بسیاری از مشكلات ناشی از این مسئله در روستاها رفع می شود،مراكز توانپزشكی سازمان بهزیستی خدماتی از جمله فیزیوتراپی، كاردرمانی، شنوایی سنجی، گفتار درمانی و بینایی سنجی را به جامعه هدف و افراد نیازمند كه از سطح اقتصادی ضعیفی برخوردارند ارائه می‌دهد،آمار مصدومان نزاع که به مرکز پزشکي قانوني استان مراجعه کردند در 5 ماه سال جاري افزايش يافت،بارندگی و جاری شدن سیل روزهای اخیر در این استان خسارات جدی به ابنیه و محورهای ارتباطی چهار شهرستان خراسان شمالی وارد کرد
کد خبر: ۹۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 20 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر،از مسئولان استان خواست تا از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها جلوگیری و این موضوع را مورد توجه قرار دهند.
علی محمدی گفت:اگر مسئولان به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای خراسان شمالی بیشتر توجه داشته باشند بسیاری از مشكلات ناشی از این مسئله در روستاها رفع می شود.

وی گفت: تصرف غیرقانونی زمین های كشاورزی و ساخت و ساز در آنها، آسیب های زیادی به همراه دارد كه در برخی روستاهای استان این آسیب‌ها به وضوح مشاهده می شود.

محمدی با اشاره به نقش دهیاران در توسعه روستاها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تصریح كرد: دهیاران در روستاها به عنوان نمایندگان دولت فعالیت های خود را در راستای مراقبت از ثروت‌های ملی، حفظ منافع دولت، اجرای دقیق قانون، اجرای سیاست های كلی دولت و ... انجام می دهند.

وی با اشاره به برخی خطرات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها اظهار داشت: به دلیل اینكه بناهای غیر مجاز بدون نظارت و رعایت مقررات ملی ساختمان احداث می شوند غیر مقاوم بوده و برای ساكنان آن در آینده مشكلات جدی به همراه خواهد داشت.

محمدی با بیان اینكه بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در راستای توسعه بهتر روستاها طرح‌های متعددی را اجرایی كرده است، گفت: طرح بهسازی،مقاوم سازی واحدهای مسكونی روستایی، طرح هادی، طرح بهسازی بافت‌هایی با ارزش روستایی، واگذاری زمین در روستاها از جمله طرح هایی است كه تاكنون اجرایی شده است.

وی با توضیح برخی مشكلات موجود در روستاهای استان اظهار داشت:تغییركاربری و اعطای مجوزهای بدون ضابطه توسط شركت های خدمات رسان در محدوده خارج از طرح هادی از جمله این مشكلات است.

وی افزود:موارد فوق شناسایی و جمع بندی و مكاتبات لازم نیز برای رسیدگی به آنها انجام شده است.

مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اجرای اقدامات موثر به منظور جلوگیری از تغییركاربری‌های اراضی در روستاها افزود: بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان در تلاش است تا واگذاری زمین‌های منابع طبیعی با سالم ترین شیوه و بدون سوء استفاده سودجویان به منظور توسعه روستاها انجام شود.

بهزیستی خراسان شمالی به۹۹۰ نفر خدمات توانپزشكی ارائه کرد

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی،در گفتگو با خبرنگار مهر،از بهره‌مندی ۹۹۶ نفر از خدمات مراكز توانپزشكی بهزیستی این استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

رضا اله وردی گفت:معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی به عنوان اصلی ترین و تخصصی ترین ساختار تشكیلاتی، وظایف خود را در راستای ارائه خدمت به جامعه هدف اعم از معلولین، بیماران روانی مزمن و سالمندان انجام می‌دهد.

اله وردی با اشاره به بهره مندی ۹۹۶ نفر در استان از خدمات مراكز توانپزشكی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: طی سه ماهه نخست امسال ۱۶۶ نفر از خدمات فیزیوتراپی در شهرستان‌های بجنورد و شیروان و ۳۵۸ نفر از خدمات کاردرمانی در شهرستان بجنورد بهره‌مند شدند.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی افزود:طی سه ماهه نخست امسال مراكز شنوایی سنجی، گفتار درمانی و بینایی سنجی شهرستان بجنورد نیز به ۴۷۲ نفر خدمت ارائه داده است.

افزايش مصدومان نزاع در 5 ماه امسال

مدير کل پزشکي قانوني خراسان شمالي،به نقل از روزنامه خراسان شمالی،گفت:طي اين مدت 3 هزار و 724 نفر به دليل مصدوميت ناشي از نزاع به مراکز پزشکي قانوني استان مراجعه کردند.اين در حالي است که آمار مراجعه کنندگان نزاع به اين مرکز در مدت مشابه سال قبل 3 هزار و 679 نفر بود.

بابک سلحشور افزود:در 5 ماه امسال از تمام مراجعان نزاع، 2 هزار و 519 نفر مرد و هزار و 205 نفر زن بودند. به گفته وي، همچنين تير ماه امسال بيشترين نزاع با تعداد 804 نفر را به خود اختصاص داد.

وي خاطرنشان کرد:در مقايسه شهرستان هاي استان نيز بجنورد با هزار و 416 مصدوم نزاع بيشترين و پس از آن شهرستان‌ شيروان با 775 نفر، اسفراين با 675 نفر، آشخانه با 350 نفر و فاروج با 215 نفر در رتبه‌هاي بعدي شمار مصدومان نزاع قرار دارند.

وي تصريح کرد:مرکز پزشکي قانوني با وجود کمبود نيروي تخصصي در 7 شهر استان فعال و از ابتداي سال جاري تا پايان مرداد ماه، به طور ميانگين روزانه حدود 74 مورد معاينه در آن ها انجام شده است.

سیل به محورهای خراسان شمالی خسارات جدی وارد کرد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی،گفتگو با خبرنگار مهر،از وارد شدن خسارات جدی به محورهای ارتباطی خراسان شمالی بر اثر جاری شدن سیل خبر داد و افزود: بارندگی و سیلاب روزهای اخبر در استان به محورهای روستای شور و قلعه سفید محور حسن آباد به اردوغان شهرستان اسفراین به طول شش کیلومتر خسارت جدی وارد کرده است.

علی اصغر بدیعی مقدم گفت:جاری شدن سیل در این محور سبب رسوب گذاری راه خاکی و آب بردگی این محور شده بود،با تلاش نیروهای راهداری جاده مزبور بازگشایی شده و اکنون تردد خودروها در آن صورت می گیرد.

بدیعی مقدم با بیان اینکه ۲۰ خودرو در محاصره این سیل به دام افتاده بودند که توسط عوامل راهداری نجات یافتند، اظهار داشت: همچنین دو خودرو نیز در داخل سیل گرفتار شده بودند اما توسط راهداران نجات پیدا کردند.

وی ادامه داد:افزون بر این وقوع سیل در شهرستان مانه و سملقان سبب رسوب گذاری در محور اصلی بجنورد به جنگل گلستان در مسیر پل ملاحسن و محور روستای نجف آباد شد که این مسیر نیز با همت نیروهای راهداری بازگشایی شد.

بدیعی مقدم اضافه کرد:همچنین محور شهرآباد نیروی هوایی و پل سومبار در این شهرستان نیز به علت سیل شدید آسیب دیده بود که با تیغ زنی و رسوب برداری بار دیگر تردد خودروها از این محور ممکن شد.

سيل سه خودرو در مانه و سملقان و يک خودرو را نيز در روستاي ارکان بجنورد با خود برد که در اين ميان راننده خودرويي که در سيل روستاي ارکان گرفتار شده بود جان خود را از دست داد و جنازه او توسط نیروهای امدادی پس از ۱۲ ساعت جستجو پیدا شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار