معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت:در حال حاضر تعطیلی پنج‌شنبه به قوت خود باقی است، اما رویکرد وزارت آموزش و پرورش و مازندران این بوده که رویکرد فوق برنامه یعنی حضور دانش‌آموزان در مدرسه بدون کتاب است.
کد خبر: ۹۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 20 September 2015
به گزارش تابناک مازندران در شهرستان ساری، شور و اشتیاق دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی پس از سه ماه تعطیلی وصف‌شدنی نیست به‌ویژه دانش‌آموزانی که قرار است امسال وارد مدرسه شوند.
خاطرات دوران مدرسه در ذهن هر انسانی به عنوان بهترین خاطرات یاد می‌شود و وقتی هر فردی به یاد آن روزها می‌افتد با خود زمزمه می‌کند «ای کاش آن روزها بازگردد».
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: پروژه مهر مازندران در تاریخ 31 شهریور ماه امسال همزمان با روز شکوفه‌ها آغاز می‌شود که در تمامی شهرستان‌ها و مناطق مازندران برگزار شده و به‌صورت نمادین در شهرستان میاندورود برگزار می‌شود.

* برپایی مراسم نمادین اول مهر در ساری

اسفندیار نظری اضافه کرد: مراسم روز اول مهر ماه به‌صورت نمادین در ناحیه یک ساری و در تمامی شهرستان‌ها و مناطق زنگ آغاز تحصیلی رأس ساعت 7:30 نواخته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات از جمله سامان‌دهی فضا، تجهیزات و سازمان‌دهی نیروی انسانی صورت گرفته‌ است، گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان، هدایت تحصیلی و سازمان‌دهی و سامان‌دهی از اولویت‌های پروژه مهر 94 بوده که به نحو احسن در حال انجام است.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه پروژه مهر در سال تحصیلی 95 - 94 بعد از انقلاب اسلامی منحصر به فرد است، افزود: به دلیل اینکه استقرار کامل نظام جدید آموزشی 3-3-6 اجرا می‌شود.
نظری اضافه کرد: در این راستا با استقرار پایه نهم قریب به 40 هزار دانش‌آموز در متوسطه اول اضافه شده که نیازمند سامان‌دهی فضا و سازمان‌دهی نیروی انسانی است.

* مطابق نبودن حذف مجتمع‌های آموزشی با استاندارد آموزشی  

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به منحصربه فرد بودن سال تحصیلی 95 - 94 نیازمند عزم ملی است که با توجه به همت استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و رؤسا و مدیران شهرستان‌ها و مناطق و همکاری شهرداران، فرمانداران، شوراهای شهر و روستای مازندران و دهیاران امیدواریم پروژه مهر امسال نسبت به سال گذشته موفق‌تر شود.
نظری با اعلام اینکه در راستای آماده‌سازی مدارس 48 مدرسه به تعداد مدارس استان با رویکرد ساخت جدید اضافه می‌شود، افزود: بالغ بر 920 میلیون تومان با عنوان تعمیر و تجهیزات از سوی اداره‌کل نوسازی در اختیار شهرستان‌ها و مناطق قرار گرفت.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره حذف مجتمع‌های آموزشی نیز، گفت: مجتمع‌های آموزشی با رویکرد جدید حذف کامل نمی‌شوند البته مجتمع‌هایی که با استاندارد آموزشی مطابقت نداشته باشند، حذف می‌شوند که در مازندران از تعداد 346 مجتمع آموزشی، بعد از بررسی و کارشناسی به عمل آمده به 14 مجتمع تقلیل پیدا کرده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران درباره کمبود معلمان در برخی از مدارس استان، اظهار کرد: در حال حاضر با تدبیر صورت گرفته در مقطع ابتدایی بخشی از نیازهای این مقطع از معلمان علاقه‌مند به تدریس در مقطع ابتدایی تکمیل شده و در راستای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان خرید خدمات آموزشی نسبت به جایگزین شدن کمبود نیرو از سوی مؤسسات غیردولتی مرتبط با آموزش و پرورش اقدام می‌شود.

* تعطیلی پنج‌شنبه به قوت خود باقی است

نظری در ارتباط با تعطیلی روز پنج‌شنبه در سال تحصیلی جدید، گفت: در حال حاضر تعطیلی پنج‌شنبه به قوت خود باقی است، اما رویکرد وزارت آموزش و پرورش و مازندران این بوده که رویکرد فوق برنامه یعنی حضور دانش‌آموزان در مدرسه بدون کتاب است.
وی یادآور شد: مازندران توانسته در امتحانات نهایی سال سوم و همچنین در کنکور سراسری رتبه دوم را در کشور کسب کند که امیدواریم با رویکرد دولت تدبیر و امید بر مبنای برنامه محوری و استقرار کامل نظام جدید آموزشی چشم‌انداز افق 1404 شاهد پویایی هر چه بیشتر آموزش و پرورش در راستای تقویت دانش‌آموزان متفکر،خلاق و نقاد بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار