رئیس شبکه بهداشت شهرستان پاکدشت؛
رئیس شبکه بهداشت شهرستان پاکدشت با اشاره به انجام بیش از هزار و ۲۰۰ تست کرونا در هفته اخیر اظهار داشت: در حال حاضر از هر ۳ مراجعه کننده به مراکز بهداشتی این شهرستان تست کرونای یک نفر مثبت است که این امر موجب افزایش ۹۵ درصدی بیماران مثبت کرونایی این منطقه شده است.
کد خبر: ۹۷۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 09 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، رجب زینی‌وند روز جمعه در این باره اظهار داشت: مدافعان سلامت و کادر درمان با روحیه جهادی و همراهی و مشارکت مجموعه بسیج توانستند عملکرد خوبی در راستای مقابله و کاهش آسیب‌های همه جانبه بیماری کرونا اجرا کنند که نتایج خوبی در این زمینه داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان پاکدشت، هدف از اجرای این طرح را شناسایی به موقع افراد مبتلا برشمرد و افزود: این طرح با حضور مراقبان و تیم‌های سلامت و با انجام اقدامات رهگیری، مراقبتی، حمایتی و نظارتی انجام شده و طی آن با ارائه آموزش، بیماریابی و شناسایی افراد مبتلا تلاش می‌شود تا میزان مبتلایان و مرگ و میرها کاهش یابد.

زینی وند با بیان اینکه از ابتدای طرح شهید سلیمانی از ۵۰ هزار و ۱۶۵ نفر که با بیماران کرونایی در تماس بودند رهگیری شده‌اند افزود: در طرح محله محور شهید سلیمانی از ۴۷ هزار ۲۹۱ نفر تست رپید گرفته شده که نتیجه پنج هزار ۲۴۰ نفر مورد مثبت اعلام شد و همچنین از ۳۲ هزار و ۴۲۱ نفر تست پی.سی.آر گرفته شد که نتیجه ۱۱ هزار و ۴۶۸ نفر مثبت بود و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی ۷۹ هزار و ۶۰۹ نفر با علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۷۴ هزار ۸۷۳ نفر به صورت سرپایی درمان و چهار هزار ۷۳۶ نفر در بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

زینی وند به تداوم اجرای طرح واکسیناسیون و تزریق بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ دز واکسن به جامعه هدف در شهرستان اشاره کرد و افزود: تاکنون تمامی کادر بهداشت و درمان، بیش از ۴۸۰ نفر از بیماران خاص و پرخطر و ۸۶ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال واکسینه شدند و از ۱۴ درصد باقی‌مانده درخواست می‌کنیم تا برای دریافت واکسن و حفظ سلامت خود و اطرافیان به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت پاکدشت از حضور کادر درمان و انجام واکسیناسیون افراد ناتوان در درب منازل خبر داد و افزود: سالمندان بالای ۷۰ سال که به هر دلیل توانایی مراجعه حضوری به مراکز واکسیناسیون را نداشتند توسط ناظران سلامت و کادر درمان در منزل واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: در پیک پنجم و ویروس دلتای کرونا، علائم بیماری کاملا شبیه به سرماخوردگی است با این تفاوت که حس چشایی و بویایی کمتر تحت تاثیر قرار می‌گیرد اما سرایت پذیری این بیماری در این مرحله به مراتب بیشتر از قبل است.

رئیس شبکه بهداشت پاکدشت از افزایش ۵۰ درصدی بستری‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر میزان مراجعان سرپایی از هزار و ۱۸۶ نفر در هفته به بیش از هزار و ۳۷۰ نفر و میزان بستری ها از ۵۶ نفر به ۹۸ نفر رسیده است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است و هم اینک وضعیت شیوع ویروس کرونا درپاکدشت قرمز است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار