معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سه هزارو ۵۰۰ بیمار دیابتی برای دریافت سهمیه انسولین قلمی در سامانه انسولین(تی‌تک) ثبت نام کردند.
کد خبر: ۹۷۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 13 July 2021

به گزارش تابناک مرکزی ،دکتر بهمن صادقی سده افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این بیماران دیابتی به وسیله بیمه‌ها فراخوان و ثبت نام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: میزان دریافت انسولین قلمی برای هر بیمار براساس نسخه پزشک معالج است و بیشتر از میزان درج شده در نسخه انسولین به بیمار تحویل نمی‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ثبت‌نام از بیماران دیابتی نیازمند به انسولین قلمی از یک ماه گذشته آغاز شده و تا یک ماه آینده ادامه دارد و پیش بینی می‌شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار دیگر ثبت‌نام کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: کمبود انسولین قلمی معضلی سراسری است اما، بیماران با داشتن نسخه پزشک معالج و ثبت‌نام در سامانه تیک‌تک می‌توانند سهمیه خود را از داروخانه‌های تعیین شده، دریافت کنند.

دکتر «عباس علیمرادیان» افزود: بیماران ثبت‌نام شده برای دریافت انسولین قلمی در استان مشکلی ندارند و می توانند این قلم دارو را از ۸۰ داروخانه تحویل بگیرند.

وی اظهار داشت: فروش آزاد انسولین قلمی ممنوع است و قرار گرفتن توزیع آن در طرح ضربتی نظارتی با هدف کنترل بازار صورت گرفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دستورالعمل توزیع انسولین‌های قلمی از ابتدای اردیبهشت ماه به همه داروخانه‌های سطح استان ابلاغ شده است.

در استان مرکزی ۱۹ بیمارستان فعال با یک‌هزار و ۹۴۵ تخت مصوب و یک‌هزار و ۷۵۰ تخت فعال و ۸۵ بخش درمانی وجود دارد که ۱۵ واحد بیمارستانی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و ۲ بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار