فرماندار الیگودرز:
فرماندار الیگودرز گفت: در دولت تدبیر و امید حدود ۲۲ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان احداث، زیر سازی و آسفالت شد همچنین حدود ۳۵ کیلومتر دیگر نیز بازسازی و شن ریزی شده و آماده اجرای آسفالت است.
کد خبر: ۹۷۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 14 July 2021

به نقل از ایرنا_ ماشاالله نعمتی شامگاه سه‌شنبه در نشست مجازی با اصحاب رسانه اظهار کرد: نقاط حادثه خیز شناسایی شده است که اجرای ۲ زیرگذر حساس سه راهی شول آباد و خمه از جمله این اقدامات می باشد و در مابقی نقاط نیز به سرعت در حال رفع مشکلات هستیم و قطعا امسال نیز اعتبار قابل توجهی در این خصوص تخصیص خواهد یافت.

وی گفت: میانگین سرانه ورزشی در کشور ۷۶ سانتی متر، در لرستان ۶۰ سانتی متر و در شهرستان الیگودرز ۸۳ سانتی متر است.

وی افزود: پروژه سکوهای مجموعه ورزشی ارسلان با ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی و با تامین اعتبار پیش بینی شده، امسال تکمیل می‌شود همچنین فاز اول پیست اسکی الیگودرز به اتمام رسید و دستگاه برفکوب تحویل داده شد و با شروع اولین بارش برف آماده ارائه خدمات به علاقمندان به این رشته ورزشی می‌باشد.

وی ادامه داد: این پیست علاوه بر دارا بودن یک باند تسطیح شده برای مسابقات حرفه ای و بین المللی، دارای پیست آموزشی و پیست تیوپ سواری نیز می‌باشد و در آینده ای نزدیک فاز دوم مجموعه که شامل ساختمان رفاهی و مدرسه اسکی است آغاز خواهد شد.

 وی با اشاره به افتتاح پنج پروژه ورزشی در سال گذشته گفت: زمین چمن طبیعی، چمن مصنوعی شماره یک، چمن مصنوعی شماره دو، زیرسازی پیست تارتان و دیواره صخره نوردی شهرستان از پروژه‌های افتتاح شده می‌باشد.

فرماندار الیگودرز بیان کرد: فاز دوم پیست اسکی، سکوهای ورزشی ارسلان گودرزی، مجموعه ورزشی بانوان، چمن مصنوعی روستاهای ده نصیر، ززم، شاپورآباد، چمن سلطان، خمه و پیر امام در دست اقدام است.

نعمتی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۱ ورزشکار از الیگودرز به اردوهای مختلف تیم های ملی دعوت شدند.

وی افزود: عملیات اجرایی پیست اسکی تمندر سال ۹۸ آغاز و ۶ میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه شد و پیش‌بینی می‌شود ۱۵ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پروژه نیاز باشد.

وی ادامه داد: اکنون ایجاد سایت های ماهیان سردآبی در مناطق ززوماهرو اجرا شده و طرحی بعنوان منظومه زز و ماهرو بعنوان یکی از هفت بخش پایلوت کشور در خصوص ماهیان سردابی پر دست اجرا است.

وی بیان کرد: با توجه به ابلاغ اعتبارات جدید در سال ۱۴۰۰ که حدود مبلغ ۴۲ میلیارد تومان برای شهرستان مصوب شده است ، مقرر گردیده طی جلساتی مستمر با حضور بخشداران و مدیر اداره راه شهرستان اعتبار مورد نظر به بهترین وجه ممکن و متناسب با اولویت های مناطق روستایی در پنج بخش تابعه این اعتبارات توزیع و هزینه گردد.

وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید با پیگیری های فراوان مسئولین وقت، حدود ۲۲ کیلومتر راه روستایی احداث ، زیر سازی و آسفالت گردیده است و حدود ۳۵ کیلومتر نیز زیر سازی و شن ریزی شده و آماده اجرای آسفالت می باشد. 

نعمتی بیان کرد: شرایط اقلیمی ، وضعیت توپوگرافی خشن و وسعت شهرستان الیگودرز با هیچ شهرستانی در استان قابل قیاس نیست. گستردگی منطقه ، طبیعت خشن و وجود مناطق صعب العبور متعدد نیازمند بودجه ریزی قوی جهت حل مشکلات حوزه راه می باشد که تا کنون در حد توان و بودجه تخصیص یافته و بلکه بسیار فراتر از آن کارهای بزرگی انجام شده است.

وی گفت: پروژه احداث محور الیگودرز – مسجد سلیمان بطول تقریبی ۶۰ کیلومتر می باشد که قطعه اول آن از بزنوید مرکز بخش بزنوید شروع و به روستای دستگرد در بخش ذلقی ختم می شود. طول این قطعه ۵.۱۵ کیلومتر و در حال حاضر پروژه فعال و در حال انجام می باشد. 

وی ادامه داد: شامل سه تونل بطول تجمعی حدود ۶۷۰ متر و دارای سه پل بزرگ بطول ۳۰۰ متر است. هزینه برآورد شده جهت اجرای قطعه اول حدود ۲۵۰ میلیارد تومان می باشد که از این مبلغ حدود ۳۰ میلیارد تومان بابت تملک اراضی و آزادسازی زمین هزینه می شود. 

وی بیان کرد: اعتبار هزینه شده تا کنون حدود چهار میلیارد تومان و اعتبار مصوب امسال نیز چهار میلیارد تومان می باشدکه اعتبار تخصیص ولی در حال توزیع است.

نعمتی اضافه کردن: ادامه مسیر از دستگرد تا سد لیروک در قطعات مختلف تقسیم بندی شده که تاکنون وارد فاز مناقصه نشده است. از ویژگی های منحصر بفرد جاده احداثی می توان به گذر از طبیعت بکر، حاشیه رودخانه بزرگ رودبار ، گذر از آبشار زیبای وارک و باغستان های طبیعی انار در منطقه وارک اشاره کرد.

وی اضافه کرد: طبق آمار موجود روستاهای شهرستان الیگودرز دارای ۷۰۰ کیلومتر راه دسترسی خاکی و شوسه و ۵۰۰ کیلومتر راه دسترسی آسفالته می باشند و حدود ۴۰ درصد روستاهای شهرستان از راه دسترسی مناسب و آسفالته برخوردار هستند که البته بهسازی ، زیرسازی و آسفالت اکثر راههای خاکی در دست اجرا می باشد که در صورت تامین اعتبار مناسب بر مقدار آن ها افزوده خواهد شد. 

فرماندار الیگودرز اضافه کرد: پروژه چهار خطه الیگودرز- داران بطول حدود ۲۷ کیلومتر از سال ۱۳۹۷ در دستور کار قرار گرفت. پروژه مذکور در دو قطعه ، قطعه اول بطول ۹ کیلومتر و قطعه دوم بطول ۱۸ کیلومتر می باشد. اعتبار هزینه شده جهت قطعه اول حدود ۱۶ میلیارد بود که تا اکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود هشت میلیارد مطالبات پیمانکار می باشد و پنج کیلومتر اول آن اتمام و در سال گذشته زیر بار ترافیک رفته است و مابقی نیز در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

نعمتی گفت: قطعه دوم بطول ۱۸ کیلومتر و با اعتباری حدود ۲۳۰ میلیارد تومان می باشد که پیمانکار حدود یکماه است که پروژه را فعال و مشغول اجرای عملیات خاکی می باشد و تاکنون حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

وی با اشاره به اینکه تعریض محور الیگودرز- شول آباد حدفاصل سه راهی فیقان تا خان آباد در دستور کار قرار دارد گفت: طول مسیر تعریض حدود ۱۰ کیلومتر می باشد که حدود سه کیلومتر آن در حال اجرای بیس می باشد که بلافاصله پس از اتمام ، عملیات روکش آسفالت اجرا خواهد شد. 

نعمتی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۳۰ درصد می باشد. کارگاه فعال و در حال ادامه عملیات می باشد. در صورت تامین اعتبار لازم عملیات مورد نظر در سال جاری اتمام و به بهر ه برداری خواهد رسید.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار