ناوگان حمل و نقل شهری؛
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از ورود قریب الوقوع اتوبوس های نو و بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل عمومی از مرداد ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 18 July 2021

عباس ذاکریان امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نهایی شدن قرارداد خرید ۵۲ دستگاه اتوبوس نو از شرکت ایران خودرو دیزل اظهار کرد: پیش بینی قبلی بر این بود که این اتوبوس های جدید در سه ماه سوم سال جاری به ناوگان حمل و نقل اضافه شوند، اما خوشبختانه این امر بر اساس قرارداد منعقد شده تا پایان مرداد ماه محقق خواهد شد.

وی افزود: ۳۵ دستگاه اورهال و بازسازی شده نیز پس از طی مراحل مختلف به پارکینگ شرکت اتوبوسرانی منتقل شده اند که این اتوبوس ها نیز پس از بررسی نهایی و بویژه در موضوع سیستم سرمایش، به ناوگان حمل و نقل عمومی می پیوندند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم همچنین ابراز امیدواری کرد با اضافه شدن این اتوبوس ها به ناوگان اتوبوسرانی، دغدغه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان درباره خطر تراکم و ازدحام در برخی از خطوط اتوبوسرانی شهری در موضوع مبارزه با کرونا  حل و فصل شود.

ذاکریان در عین حال به ضرورت واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی توجه داد و گفت: حدود ۷ هزار راننده تاکسی در قم مشغول فعالیت هستند، ضمن آن که روزانه بیش از ۲۰۰ هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی قم انجام می شود که بر این اساس، واکسینه کردن افراد شاغل در ناوگان حمل و نقل عمومی، قطعا سبب کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خواهد بود.

وی با تاکید بر اولویت واکسینه کردن رانندگان حمل و نقل عمومی اضافه کرد: البته با توجه به آغاز فاز سوم سند ملی واکسیناسیون و اشاره به ضرورت واکسینه کردن افراد شاغل در ناوگان حمل و نقل عمومی، انتظار می رود تا تزریق واکسن به این افراد هرچه سریع تر در دستور کار قرار گیرد تا رانندگان عزیز با خیالی آسوده تر در خدمت به مردم حاضر باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه خاطر نشان کرد: شهرداری قم و همه سازمان های زیرمجموعه آن تلاش دارند تا با توجه وضعیت قرمز کرونایی در قم و آغاز موج جدید این بیماری، اطلاع رسانی های روزآمد و همچنین رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی را مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی همچنین از مردم خواست با استفاده از ماسک در وسائل حمل و نقل عمومی، یاریگر مدیریت شهری در مبارزه عملی با کرونا باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار