فرماندار بوانات با اشاره به بارندگی روز گذشته در مرکز این شهرستان، گفت: بارش باران در قطب تولید انگور در استان فارس به محصولات باغی این شهرستان خسارت وارد کرد.مدیر روابط عمومی امور عشایر فارس گفت: بر اثر بارندگی و رعد و برق چند روز اخیر 30 راس دام در فیروزآباد تلف شد.
کد خبر: ۹۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 21 September 2015
تابناک فارس:محمداسداللهی اظهار داشت: میزان بارندگی روز گذشته در بوانات هفت میلی‌متر گزارش شده و مجموع آن در روزهای اخیر به 13 میلی‌متر رسیده است.

وی با اشاره به فصل برداشت انگور و هلو در شهرستان بوانات تصریح کرد: بارش باران خسارت‌های جزیی به کشاورزان این منطقه به‌ ویژه انگورداران وارد کرده است.

اسداللهی در مورد وضعیت پرداخت خسارت محصولات به باغداران و کشاورزان  نیز گفت: در این زمینه امسال هیچ اعتباری پرداخت نشده و خواستار پرداخت آن به کشاورزان خسارت‌دیده هستیم.

فرماندار شهرستان بوانات با اشاره به افزایش بارش بارندگی در این شهرستان نسبت به سال‌زارعی گذشته تصریح کرد: در سال‌زارعی جاری 210 میلی‌متر باران در بوانات باریده و این بارش‌ها در تامین آب سفره‌های زیرزمینی شهرستان تاثیرگذار بوده است.

شهرستان بوانات در تولید انگور آبی مقام نخست تولید در استان فارس را دارد و سالانه بیش از 100 هزار تن از 12 نوع انگور خلیلی، سیاه، ریش بابا، بی‌دانه و  بش و سایر ارقام تولید می‌شود. برادشت انگور درشهرستان بوانات از ابتدای مرداد ماه آغاز  و به دلیل تفاوت اقلیمی تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

با توجه به اینکه کشاورزان بواناتی این روزها انگور خود را برای تبدیل شدن به کشمش در فضای باز برای خشک شدن رها کرده‌‌اند بارش باران این محصول را تخریب می‌کند.

********
بر اثر وقوع رعد و برق 30 راس دام در فیروزآباد فارس تلف شد.

مدیر روابط عمومی امور عشایر فارس گفت: بر اثر بارندگی و رعد و برق چند روز اخیر 30 راس دام عشایر این منطقه تلف شد.
اسماعیل زارعی ارزش ریالی دام های تلف شده را بیش از 20میلیون تومان اعلام کرد.

از ابتدای سال جاری تاکنون 480 راس دام عشایر استان فارس بر اثر بارش شدید باران و تگرگ و جاری شدن سیلاب، رعد و برق، مصرف کود شیمیایی، حمله وحوش و تلفات جاده ای و ریلی از بین رفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار