دانشگاه های بی ادعایی که بهتر از مدعیان عمل کرده اند
حتماً همه می دانیم که عاقبت اکثر قریب به اتفاق دانشجویان کشورمان چیست؟ یا ادامه درس تا گور (طبق نصیحت زگهواره تا گور دانش بجوی) از سر ناچاری؛و یا بیکاری!اما رئیس منطقه 4 دانشگاه فنی و حرفه ای کشور حرفی زد که اگر درست باشد سایر دانشگاه ها باید فکری به حال خود کنند.
کد خبر: ۹۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 21 September 2015
تابناک فارس می نویسد:تعداد دانشجویان در ایران، بعد از انقلاب و خصوصاً بعد از جنگ تحمیلی با رشدی تصاعدی مواجه شد و به تبع آن تعداد و انواع و اقسام دانشگاه ها نیز افزایش چشمگیری داشت تا جاییکه طبق آمار رسمی نزدیک به 4 و نیم میلیون دانشجو در کشور وجود دارد.

خوب حتماً همه می دانیم که عاقبت اکثر قریب به اتفاق این دانشجویان چیست...
یا ادامه درس تا گور (طبق نصیحت زگهواره تا گور دانش بجوی) از سر ناچاری؛و یا بیکاری!

دانشگاه های بی ادعایی که بهتر از مدعیان عمل کرده اند

بله!اکثر دانشجوهای فارغ التحصیل یا بیکارند و یا در جایی مشغول به کارند که اگر دانشگاه هم نمی رفتند می توانستند آن کار را انجام دهند.
مثلاً لیسانس جغرافیایی که راننده تریلی است و یا مهندس نفتی که راننده تاکسی است و کاردان برقی که در ماده 100 شهرداریست و...
زیاد هم فرقی ندارد که از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.(اسنادشم موجوده!)

اما رئیس منطقه 4 دانشگاه فنی و حرفه ای کشور حرفی زد که اگر درست باشد سایر دانشگاه ها باید فکری به حال خود کنند.

رییس منطقه چهار دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: تنها در دانشکده فنی شهید باهنر شیراز به عنوان یکی از 170 واحد این دانشگاه در کشور، دانشجویان در سال تحصیلی گذشته 20 اختراع ثبت کردند.

محمدمهدی افزود: رشته های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاهی کارآفرین و مهارت محور بیشتر به صورت کارگاهی و عملی است و زمینه ساز بروز خلاقیت ها و ابتکارهای دانشجویان شده است.

رییس دانشکده فنی شهید باهنر شیراز اظهار کرد: افزون بر 70 درصد دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند و یا خود یک کارآفرین هستند.

دانشگاه های فنی کم حاشیه ترین و کم ادعاترین دانشگاه ها هستند که تقریباٌ می توان گفت تنها روش آموزشی صحیح را در کشور به کار گرفته اند و آن هم آموزش عملی و کاربردیست.

نگارنده مطمئن است که اگر بخواهیم دانشگاه های پر ادعا و پر دبدبه و کب کبه کشور را از نظر سود و منفعتی که برای کشور داشته اند، با این دانشگاه های کم ادعا اما به درد بخور، قیاس کنیم مطمئناً مدعیان خجالت زده می شوند.

در ضمن متأسفانه،استثناً این موضوع به تحریم ها ربطی ندارد و دست مسئولان از بهانه کوتاه است و همه دانشگاه های مورد بحث در داخل مرزها و خاک پاک ایران قرار دارند.پس لطفاً مدعیان فکری به حال خود کنند و یا...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار