فرماندار لنجان تأکید کرد
تابناک: فرماندار شهرستان لنجان گفت: موضوع سیل باید مورد توجه قرار گیرد تا با مدیریت آن در جهت کاهش خسارات آن حرکت کنیم.
کد خبر: ۹۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 21 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید محسن سجاد در حاشیه بازدید از روستای کاریز اظهار کرد: طی 48 ساعت گذشته شاهد بارندگی در سراسر کشور و استان اصفهان بودیم که میزان بارش در حوزه شهرستان لنجان بالغ بر 20 میلی‌متر گزارش شده است.

وی افزود: بارش باران و تگرگ در شهرستان لنجان باعث جاری شدن سیل در سطح برخی روستاهای این شهرستان شد و بعضا برخی منازل مسکونی در روستاها دچار آب‌گرفتگی شدند.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به ‌اینکه به محض اطلاع از وقوع سیل، ستاد بحران شهرستان لنجان و ادارات خدمت‌رسان در مناطق سیل‌زده حضور یافتند، تصریح کرد: در ابتدای وقوع این مسئله مدیریت بحران شهرستان به سرعت وارد عمل شد و تمامی امکانات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها به این مناطق اعزام شدند و با اقدامات پیشگیرانه‌ای که صورت گرفت از میزان خسارت وارده کاسته شد.

وی با اشاره به خسارت‌های وارده بر اثر جاری شدن سیل در شهرستان لنجان اضافه کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، وقوع سیل در شهرستان لنجان خسارت‌هایی بر باغات و منازل مسکونی بر جا گذاشته که این خسارت بالغ بر پنج میلیون تومان برآورد شده است.

سجاد با اشاره به اینکه موضوع سیل و مدیریت آن در جهت کاهش خسارات آن باید مورد توجه جدی قرار گیرد، ادامه داد: سیل پدیده‌ای طبیعی است که در هنگام بروز مانند هر بلای طبیعی دیگر آثار مخربی را به همراه دارد و نباید فقط زمانی که سیلاب جاری می‌شود این مهم مورد توجه مسئولین و متخصصین قرار گیرد و سیل بندها تنها راه نجات از آب گرفتگی معابر محسوب می‌شود که تاکنون تدابیر خوبی در شهرستان لنجان برای این مهم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به لزوم بازسازی پل کاریز به سیبک، تاکید کرد: شهرداری‌ها، اداره راه و شهرسازی و دهیاری‌های شهرستان لنجان باید مسیرهای شهری و روستایی را مورد بازدید قرار دهند و پل‌ها با دید فنی و کارشناسی مورد بازرسی قرار گیرد تا که اگر پل‌ها گنجایش دبی آب سیلاب را ندارند بازسازی شوند تا در این خصوص با مشکل مواجه نشویم.

فرماندار لنجان شناخت عوامل مؤثر بر پیش آمدن بلاهای طبیعی و حوادث غیرمترقبه را برای تمامی افراد جامعه بخصوص شهرداران و دهیارن ضروری دانست و عنوان کرد: شهرداران و بخصوص مدیران روستایی با نحوه برخورد صحیح با بلاهای طبیعی می‌توانند در هنگام وقوع و پس از وقوع حوادث موجب کاهش خسارت‌ها و بهبود روند ترمیم خرابی‌های به وجود آمده باشد بنابر این باید با افزایش آگاهی‌های خود از توانمندی‌های لازم برای اجرای اقدامات عملی و بخصوص پیشگیرانه برای کاهش اثرات بلاهای طبیعی وارد میدان عمل شویم.

وی در پایان اضافه کرد: احداث مسیرهای انحرافی و تعریض برخی پل‌ها در روستاها از جمله تدابیری است که توسط مسئولان به منظور پیش‌گیری از وقوع سیل اندیشیده شده است تا مشکل آب گرفتگی برخی روستاها در مواقع بحران برطرف شود که این مسئله نیز باید مورد توجه ویژه قرار گرفته تا در کمترین زمان شاهد برطرف شدن آن باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار