در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند چمران: قالیباف: نتایج انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ نشان داد مردم به صراط مستقیم جریان انقلاب اسلامی اعتماد دارند / جلسه غیرعلنی شورای امنیت برای بررسی حمله به نفتکش صهیونیستی / سیدحسن خمینی در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی: همه پشت سر فرماندهی کل قوا هستند / کنایه ابطحی به شهردار شدن زاکانی و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۹۸۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵ 05 August 2021

ایران در صدر خریداران خانه در ترکیه در سال ۲۰۲۱

خرید مسکن ترکیه توسط ایرانیان در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی با ۹.۵ برابر افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ به ۳۰۷۰ واحد بالغ گردید.خرید مسکن ترکیه توسط ایرانیان در سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ در حدود ۷۰۰ واحد بود که در سال ۱۳۹۹ به حدود ۷۰۰۰ واحد صعود کرد. خرید ۷۰۰۰ واحد مسکونی در ترکیه معادل حدود ۲ میلیارد دلار خروج ارز از کشور است.در شرایطی که ایرانیان دارای رتبه هشتم ملیت های خارجی (با سهم ۳ درصد) در خرید مسکن ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی بودند، در سال ۲۰۲۰ صدرنشین (با سهم ۱۸ درصد) بودند./آسیا

تهرانی‌ها چقدر آب مصرف می کنند؟

ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۳۵ میلیون مترمکعب آب شرب در شهر تهران مصرف شده، این رقم گویای این مطلب است که مصرف آب شرب در تهران، هیچ روزی کمتر از سه میلیون مترمکعب نبوده است.

کیهان: با آمدن رئیسی، جمهوری اسلامی برجام را کنار می‌زند

آن‌ها نمی‌توانند همزمان مسیر دعوت به تعامل و تشدید شیطنت را ادامه دهند. می‌دانند که جمهوری اسلامی پس از شش سال تجربه تلخ، تعلق‌خاطری به برجام ندارد و برجام در مقابل روند پیشرفت ایران چه قدر دست و پاگیر بوده است.کیهان نوشت: اکنون، دوره روحانی به سر آمده و چهره‌ای سکاندار ریاست دولت جمهوری اسلامی ایران شده که گزارشگر سی‌ان‌ان درباره او می‌گوید «رئیسی، مقابل آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کند و امتیاز دیگری نخواهد داد».او در دو سال ریاست قوه قضائییه، امید مردم را افزایش داد و اکنون امیدواری بیشتری نسبت به گره‌گشایی‌اش در جایگاه ریاست‌جمهوری احساس می‌شود چنین امیدی می‌تواند به بسیج ملی اراده‌ها و ظرفیت‌ها منتهی شود و بنابراین، دشمن را دستپاچه می‌کند. آن‌ها نمی‌توانند همزمان مسیر دعوت به تعامل و تشدید شیطنت را ادامه دهند.می‌دانند که جمهوری اسلامی پس از شش سال تجربه تلخ، تعلق‌خاطری به برجام ندارد و برجام در مقابل روند پیشرفت ایران چه قدر دست و پاگیر بوده است. یا باید تعامل برابر را بپذیرند و تحریم‌ها را به شکل جدی و تضمین شده و قابل راستی‌آزمایی لغو کنند، یا اینکه مرتکب خصومت و شیطنت شوند. دیگر نمی‌توانند گزینه دوم را ابزار مذاکره و امتیازطلبی جدید قرار دهند.

کنایه ابطحی به شهردار شدن زاکانی: قرار است این روزها خیلی بگیم عه!

فعال سیاسی اصلاح طلب به شهردارشدن علیرضا زاکانی واکنش نشان داد.محمدعلی ابحطی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی نوشت: وقتی گفتند زاکانی شهردار شده نگیم عه! قرار است این روزها خیلی بگیم عه.

انتقاد چمران از اعمال نفوذ در معرفی زاکانی به عنوان شهردار تهران

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران گفت: چرا یک عده‌ای را می‌ترسانند و تهدیدشان می کنند. حالا گفته بودند رای ندهید همچین می‌کنیم! در حالی که رای مخفی بوده که من تذکر دادم.انتشار خبر شهردار شدن «علیرضا زاکانی» به عنوان شهردار تهران توسط اعضای شورای شهر ششم که یک خبرگزاری روز گذشته آنرا منتشر کرد تاکنون با واکنش های بسیاری از تحلیلگران مواجه شده است.هر چند مهدی چمران روزگذشته این خبر را تکذیب کرد و گفته فرآیند رسمی انتخاب شهردار روز یکشنبه برگزار خواهد شد اما او امروز در جریان مراسم تحلیف اعضاء عنوان کرد که بعید به نظر می رسد که نظر اعضای در انتخاب زاکانی تغییر پیدا کند.اما مطلب مهمی که پایگاه خبری «شهر ما» ساعتی پیش منتشر کرد حاکی از این است که ماجرای انتخاب شهردار حداقل تا مدت ها حواشی بسیاری را به همراه خواهد داشت.شهرما درباره جلسه تحلیف اعضای شورای ششم پایتخت نوشت: صبح امروز پس از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای شهر تهران، مهدی چمران ۸۰ ساله بی‌خبر از پخش زنده مراسم در مورد فرآیند انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران گفت:"من دیشب تا صبح نخوابیدم. خیلی ناراحت شدم از اینکه اسامی رفته و آن هم غلط و غلوط. آخه یعنی چی! یک عده را فشار می آورند، اما از لحاظ قانون نوشته مخفی است. رای مخفی است. چرا یک عده‌ای را می‌ترسانند و تهدیدشون می کنند. حالا گفته بودند رای ندهید همچین می‌کنیم! در حالی که رای مخفی بوده که من تذکر دادم."هر چند که به نظر می رسد رئیس 80 ساله شورا بزودی این اظهارات را تکذیب کند اما همانگونه که روز گذشته در رسانه ها منتشر شد رای او «مازیار حسینی» بود که در مرحله اول با اختلاف یک رای نتوانست به عنوان شهردار معرفی شود و این عصبانیت چمران از اعمال نفوذ برخی نهادها و یا شخصیت ها در شورا طبیعی به نظر می رسد.

سیدحسن خمینی در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی: همه پشت سر فرماندهی کل قوا هستند

سیدحسن خمینی در دیدار اعضای شورای شهر تهران در رابطه با تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه کشورمان گفت: در تعرض به مملکت ما هیچ سلیقه ای، دفاع از تمامیت کشور را کنار نمی گذارد. همه سربازند و اگر کسی گوشه چشمی داشته باشد همه پشت سر فرماندهی کل قوا هستند.حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: اگر آنگونه که صهیونیست ها این روزها ادعا می کنند، کسی دست طمع دراز کند، در کشور ما با یک موج و عزم راسخ مواجه می شود. وی تاکید کرد: همه سربازند و اگر کسی گوشه چشمی داشته باشد همه پشت سر فرماندهی کل قوا هستند. وی خاطرنشان کرد: رقابت های داخلی قدرت ماست، نه نقطه ضعف.سیدحسن خمینی خطاب به اعضای جدید شورای شهر تهران گفت: بدانیم که پشت درهای بسته نیستیم؛ باید توجه کرد که آیا هر انتصاب، انتخاب و مصوبه آیا بهترین گزینه است؟وی تاکید کرد: برای اتخاذ بهترین تصمیم باید منیت های جناحی و گروهی را کنار گذاشت.وی گفت: چشم همه در افق شهر تهران به تصمیم شماست و ان‌شاالله آنچه به انجام می رسانید، بهترین باشد.

پیشنهادی برای حل چالشهای خوزستان و بصره

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت خروج نیروهای خارجی از عراق گفت: آرامش، ثبات و امنیت دو کشور ایران و عراق بر ثبات و امنیت کل منتطقه تاثیر گذار است. یکی از عوامل تنش در منطقه، حضور نیروهای بیگانه است.در این دیدار برهم صالح با ابراز خوشنودی از سفر به ایران، از حسن نظر رضایی نسبت به گسترش روابط دو کشور قدردانی کرد و آرزو نمود در دولت جدید جمهوری اسلامی، مبادلات و همکاری ها توسعه پیدا کنند.رئیس جمهور عراق پیشنهاد کرد دو کشور به صورت ویژه در طرح های اقتصادی در استان های خوزستان و بصره اقدام کنند و همکاری های خود را در حوزه محیط زیست و آب و گردشگری گسترش دهند.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور عراق برای همکاری ویژه دو کشور در استان های جنوبی دو کشور برای رفع مشکلات موجود گفت: ما از هر نوع تلاش مشترک بویژه در موضوعات اقتصادی و نیز بیابانزدایی و حل بحران ریزگردها استقبال می کنیم و اعتقاد داریم در سایه همکاری ایران و عراق، استان های خوزستان ایران و بصره در عراق، شکوفا خواهند شد.در این دیدار، فواد حسین وزیر امور خارجه و قاسم اعلاجی مشاور امنیت ملی عراق و صادق حسینی معاون بین الملل و اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمد نظری مدیر کل بین الملل مجمع حضور داشتند.

تصویری از نماینده اتحادیه اروپا مراسم تحلیف

امروز در مراسم تحلیف ریاست جمهوری جایگاه نماینده اتحادیه اروپا یک ردیف عقب تر از اعضای جبهه مقاومت تدارک دیده شده بود.

 

نماینده مجلس: می‌خواهیم طرح مسکوت‌گذاردن صیانت از فضای مجازی را به مجلس بیاوریم / تصویری قابل تامل از نماینده اتحادیه اروپا مراسم تحلیف / پیشنهادی برای حل چالشهای خوزستان و بصره / انتقاد چمران از اعمال نفوذ در معرفی شهردار تهران

جلسه غیرعلنی شورای امنیت برای بررسی حمله به نفتکش صهیونیستی

دیپلمات‌ها مدعی شده‌اند انگلیس روز جمعه در نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئله حمله مرگبار به یک نفتکش در نزدیکی سواحل عمان را مورد بررسی قرار خواهد داد.در شرایطی که رژیم صهیونیستی و مقام‌های کشورهای غربی با بیان ادعاهای اثبات‌نشده حمله به نفتکش مرسر استریت را به ایران نسبت داده‌اند خبرگزاری رویترز که این خبر را به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داده نوشته انتظار نمی‌رود نشست این شورا به اقدامی علیه ایران منجر شود.انگلیس در جلسه روز سه‌شنبه شورای امنیت، بدون ارائه هیچ مستنداتی مدعی شد «بسیار محتمل است» ایران هفته گذشته با استفاده از یک یا چند پهپاد این نفتکش را مورد حمله قرار داد که به کشته شدن دو نفر از خدمه آن منجر شد.«دیمیتری پولیانسکی»، معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت: «اطلاعات متناقض زیادی در گردش است. در یک تحلیل از مسائل "بسیار محتمل" صحبت شده که ما کاملاً آن را رد می‌کنیم. لازم است حقایق را روشن کنیم... لازم نیست بدون داشتن مستندات قطعی از آنچه رخ داده جمع‌بندی‌های عجولانه انجام دهیم.»

قالیباف: نتایج انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ نشان داد مردم به صراط مستقیم جریان انقلاب اسلامی اعتماد دارند

باقر قالیباف رئیس مجلس در نطق آغازین مراسم تحلیف، گفته «کشور در مواجهه با تنگناها، ناملایمات و مصائب معیشتی در آستانه یک تحول مبتنی بر مکتب امام، همراه با رفع ناکارآمدی، عوامل نفوذی و مقاومت در برابر فشارها و تحریم‌هاست».بنا به گفته قالیباف «اکنون و در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی علی‌رغم همه‌ی کارشکنی‌ها و توطئه‌های خارجی و شیطنت مغرضان داخلی برای دلسرد کردن مردم، نتایج انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ نشان داد مردم به صراط مستقیم جریان انقلاب اسلامی اعتماد دارند».او افزوده «موسم آن است تا با سرلوحه قراردادن روحیه انقلابی، جهت‌گیری انقلابی و فرهنگ مدیریت جهادی و تمسک به اصول ناب امام و اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه طرحی نو دراندازیم».

عدم حضور لاریجانی‌ها و احمدی‌نژاد در مراسم‌ تحلیف

طبق تصاویر پخش شده‌ی صداوسیما از مراسم تحلیف، علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس و آملی‌لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم تخلیف حضور نداشتند.این در حالیست که قالیباف در نطق آغازین خود از حضور آملی لاریجانی تشکر کرد.همچنین طبق این تصاویر محمود احمدی‌نژاد هم دیده نشد.

نماینده مجلس: می‌خواهیم طرح مسکوت‌گذاردن صیانت از فضای مجازی را به مجلس بیاوریم

غنی نظری‌خانقاه، نماینده خلخال در مجلس، گفته: «به زودی شماری از نمایندگان بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای مسکوت گذاشتن طرح صیانت از فضای مجازی را به هیات رییسان می‌دهند.»او افزوده: در روز فرستادن این طرح کمیسیون تخصصی بنابر اصل ۸۵ قانون اساسی، «برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس عمل کردند و اینقدر را معطل کردند که نمایندگان حاضر مجلس را ترک کنند.از ۲۹۰ نفر نماینده ۱۲۱ نفر به این طرح رای دادند؛ یعنی ۱۶۹ نماینده مجلس یا برای رای دادن حضور نداشتند یا مخالف آن بودند.»این عضو کمیسیون‌اقتصادی مجلس تاکید کرده: «اولویت امروز کشور وضعیت معیشتی است و صرف وقت نمایندگان برای رسیدگی به طرح صیانت در شرایطی که اولویت‌های مهم‌تری داریم، پذیرفتنی نیست.»/ایرنا

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :