نماینده مردم سلسله و دلفان:
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه برای افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی باید زیرساخت‌‌های اداری و تخصصی مهیا باشد، گفت: نیاز است این موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی شود و برنامه مدونی را بر اساس ظرفیت‌ها، امکانات و نیاز کشور برای رشته‌های مختلف پزشکی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۸۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 08 August 2021
وی ادامه داد: به عنوان مثال برای راه‌اندازی رزیدنتی قلب و عروق در دانشگاه باید کادر هیات علمی، تجهیزات و بخش هایی برای فعالیت متخصص قلب در استان‌ها وجود داشته باشد.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دانشگاه برای آموزش دانشجویان باید بیمارستان داشته باشد، گفت: زیرساخت‌‌های اداری و تخصصی برای آموزش رشته‌های پزشکی باید مهیا شود سپس نسبت به پذیرش دانشجو و افزایش ظرفیت ها اقدام کرد.
ابراهیمی یادآور شد: در برخی موارد به صورت مشروط برخی رشته‌ها را در برخی دانشگاه‌ها راه‌اندازی و سپس وضعیت زیرساخت‌ها را ارزیابی می‌کنند و چنانچه توانستند زیرساخت‌ها را فراهم و کادر علمی مناسب را بکارگیری کنند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس ارزیابی ها رشته ها مدنظر را تایید می‌کند اما در صورت عدم تامین زیرساخت‌ها ممکن است رشته حذف و تغییراتی در میزان پذیرش ایجاد شود.
وی افزود: بنابراین بهتر است که به وزارت بهداشت برای افزایش ظرفیت‌ها فشار نیاوریم؛ به صورت جدی نیاز است این موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی شود و برنامه مدونی را بر اساس ظرفیت‌ها، امکانات و نیاز کشور در رشته‌های مختلف پزشکی داشته باشیم.
نماینده مردم سلسله و دلفان با تاکید بر اینکه مناطق محروم به صورت جدی به بسیاری از رشته‌های تخصصی پزشکی نیاز دارند، گفت: این مناطق در برخی رشته‌ها تنها یک پزشک متخصص دارند در حالی که بر اساس منشور اخلاق پزشکی بیمار حق دارد پزشک خود را انتخاب کند؛ متاسفانه پزشکان بر اساس نیاز واقعی در سطح کشور توزیع نشده‌اند و اغلب متخصصان در کلان شهرهایی مانند تهران، اصفهان و شیراز متمرکز شدند و بسیاری از شهرها و استان‌های محروم از کمبود پزشک متخصص رنج می‌برند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس باید ارزیابی دقیقی از میزان پزشک عمومی و متخصص داشته باشد و این موضوع را چکش کاری و بررسی کند و وزارت بهداشت مجری اجرای آن شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار