مدیر شعب بانک مسکن استان همدان گفت: پرداخت تسهیلات به یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی سال گذشته در دستور کار بانک مسکن بود که ۷۰ درصد آن محقق شد و در این رابطه بانک مسکن رتبه دوم کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۹۸۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 09 August 2021
 مدیر شعب بانک مسکن استان همدان گفت: پرداخت تسهیلات به یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی سال گذشته در دستور کار بانک مسکن بود که ۷۰ درصد آن محقق شد و در این رابطه بانک مسکن رتبه دوم کشور را کسب کرد.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا؛ مجید امیری  بیان کرد: با توجه به عملکرد مطلوب بانک مسکن در پرداخت تسهیلات روستایی سهم پیش بینی شده برای سالجاری نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش یافته و به ۲ هزار و ۶۵۰ واحد رسیده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها رغبت روستاییان را برای دریافت تسهیلات مسکن کاهش داد اظهار داشت: امسال تاکنون نیز ۱۶۳ فقره عقد قرار داد شده و علت پایین بودن این رقم ابلاغ دیر هنگام و انتظار متقاضیان برای افزایش سقف تسهیلات روستایی بوده است.

وی ادامه داد: تسهیلات فروش اقساطی مسکن نیز رو به رشد بوده است و هم اینک برای ساخت مسکن برای هر یک از زوجین تا ۲۴۰ میلیون تومان وام با نرخ ۱۸ درصد با مدت زمان بازپرداخت پنج تا ۱۰ سال قابل قسط بندی است همچنین پس از آماده شدن سند فرد می‌تواند از تسهیلات جعاله نیز استفاده کند.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان اظهار داشت: طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی سهم همدان از طرح اقدام ملی مسکن ساخت سه هزار و ۳۵۶ واحد بود که ۱۸ هزار و ۹۴۵ نفر در سایت ثبت نام و پنج هزار و ۳۴۷ نفر وجه درخواستی را واریز کردند.

امیری اضافه کرد: پروژه‌های معرفی شده امکان ساخت ۲ هزار واحد مسکونی را مهیا کرده است که در این راستا طرح اقدام ملی معرفی شده به بانک ۵۸۹ واحد و عقد قرارداد شده ۳۹۴ واحد بوده است با این وجود به علت گرانی زمین احتمال گرایش به خرید بیش از ۲ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی زیاد است.

وی بیان کرد: بانک مسکن همدان در قالب عقود مبادله‌ای سه هزار و ۹۸۱ فقره تسهیلات به میزان ۲۰۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در قالب عقود مشارکتی ۱۷۵ واحد عقد قرار داد به میزان ۱۰۵ میلیارد تومان پرداختی در سالجاری داشته است.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان از بالا بودن میزان مطالبات معوق این بانک خبر داد و گفت: ۲۴۵ میلیارد تومان مطالبات معوق داریم که بالا بودن این رقم سبب شده که میزان «ریسک مطالبات بانک» به عدد ۶.۶ برسد در حالیکه نرم این رقم زیر عدد ۲ است.

امیری ادامه داد: به منظور تسهیل در پرداخت مطالبات طرح «مهر اندیش» اجرایی شد که طبق آن در صورت تسویه کامل، همه جرایم بخشیده می‌شود همچنین برای مشتریانی که در حوزه تسهیلاتی توان پرداخت یکجا ندارند می‌توان بدهی آن‌ها را امهال و تقسیط کرد.

وی افزود: بیشترین میزان مطالبات بانک مربوط به تسهیلات پرداختی سال ۸۸ و ضمانت‌های زنجیره‌ای است هر چند با افزایش قیمت مسکن در سال گذشته بسیاری از پرونده‌های کهنه و قدیمی بانک تعیین تکلیف شد. 

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان با عنوان اینکه تسهیلات ساخت مسکن افزایش داشته است اظهار داشت: پرداخت تسهیلات در بخش ساخت مسکن برای هر واحد به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و این رقم در بافت فرسوده برای هر واحد ۲۵۰ میلیون تومان است.

 امیری ادامه داد: تسهیلات روستایی برای هر واحد از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد افزایش یافته و در چهار مرحله برای احیا و نوسازی منازل روستایی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار