با وجود انتشار این عکس ، متاسفانه تاکنون هیچ کدام از بخش های حاکمیت و مسولین به توهین سفیر انگلیس و روسیه واکنش مناسبی نشان نداده اند زیرا این عکس در این شرایط با اهداف خاص منتشر شده است.
کد خبر: ۹۸۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 12 August 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، محمد نوروزی نیا فعال فرهنگی و کارشناس ارشد علوم سیاسی ، در واکنش به انتشار عکسی حاشیه ساز از سفرای انگلیس و روسیه در فضای مجازی نوشت : در روزهای گذشته عکسی نابجا از سوی سفیر انگلستان منتشر شد. چند نکته در مورد این عکس :
۱.عکس پایین مربوط به کنفرانس تهران با حضور سران انگلستان.امریکا و شوروی در بحبوحه جنگ جهانی دوم یکی از کنفرانسهایی که سرنوشت جنگ جهانی دوم را تعیین کرد گرچه لطمات فراوانی برای ایران داشت بخصوص اشغال شمال ایران توسط شوروی بعد از جنگ جهانی دوم؛ ولی یکی از تاثیر گذارترین نشستهای سران در پایان یافتن جنگ خانمان سوز جهانی دوم بوده است.
۲.عکس بالا بازسازی نشست سران انگلستان آمریکا و روسیه این بار با حضور سفیران انگلیس و روسیه البته جای خالی امریکا . (صندلی خالی میان سفیر انگلیس و روسیه ) به نظر می رسد از شیطنت های سفیر انگلیس و حاوی پیام خاص به بیننده است ! روباه مکاری که هنوز خاطره منفی سابقه استعمارگری آن در خاطره مردمان جهان مانده است. بی شک دخالتهای و خیانتهای روباه پیر در ایران در ذهن هر ایرانی است بخصوص کودتای ننگین ۲۸ مرداد که با مشارکت آمریکایی ها باعث سقوط دولت مردمی و ملی دکتر مصدق شد.
همینطور روس طماع و دغل باز که همچنان آرزوی دسترسی به آبهای آزاد خلیج فارس را در سر می پروراند و هیچگاه همسایه ای مورد اعتماد برای ایران نبوده است و بلافاصله بعد از جنگ جهانی دوم اقدام با اشغال مناطق شمالی ایران کرد.
۳.صندلی خالی میان سفیر انگلیس و روسیه جای خالی امریکا را به ذهن متبادر می کند. به نظر می رسد سفیر انگلیس و روسیه فراموش کردند مردم ایران هیچگاه روی خوش به بیگانگان نشان نداده اند و  فراموش کرده اند ازادی خواهی و استقلال طلبی مهمترین ویژگی جنبش های اجتماعی معاصر مردم ایران بوده است. همچنین لازم است یاد آوری شود که در اوت ۲۰۲۱ هستیم نه در اوت ۱۹۴۱ویا دسامبر ۱۹۴۳
همچنین لازم است به حافظه تاریخی خود مراجعه کنند و به این نکته توجه کنند که مردم ایران بر خلاف حکومتهای معاصر خود نشان داده اند سرنوشت آنها دست سفارت های خارجی یا قدرتهای خارجی نیست و استقلال خواهی و مستقل بودن در ذات ایرانیان است .
با وجود انتشار این عکس ، متاسفانه تاکنون هیچ کدام از بخش های حاکمیت و مسولین به توهین سفیر انگلیس و روسیه واکنش مناسبی نشان نداده اند زیرا  این عکس در این شرایط با اهداف خاص منتشر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار