رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به وضعیت مطلوب ذخیره سرم و اکسیژن در استان گفت: با اوج بیماری در موج پنجم گروه درمان به شدت خسته است.
کد خبر: ۹۸۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ 14 August 2021

به گزارش تابناک قم، ذخیره سرم و اکسیژن قم کافی استدکتر محمدرضا قدیر آمار بیماران بستری در ۵ بیمارستان کرونایی استان را ۹۰۰ نفر خواند و افزود: روزانه بیش از ۱۲۰۰ بیمار به صورت بستری موقت پذیرش می‌شوند.

وی گفت: بیمارستان شهدا با ۳۰ تخت به عنوان ششمین بیمارستان کرونایی استان تجهیز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: اگر قرار بود بستری موقت انجام نشود بیمارستان‌ها توانایی خود در درمان بیماران کرونایی را از دست می‌دادند.

دکتر قدیر با اشاره به بستری ۴۰ مادر باردار مبتلا به کرونا افزود: بیمارستان فرقانی با گروه ویژه، درمان مادران باردار را در دستور کار دارد و در حال حاضر ۴ مادر باردار هم در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) این بیمارستان بستری هستند.

وی به تعطیلی شش روزه مصوب ستاد مقابله با کرونا هم اشاره کرد و افزود: تعطیلی ایده ال برای مهار بیماری ۱۰ تا ۱۴ روز است، اما اگر مردم همکاری کنند با همین تعطیلی مصوب، چرخه سرایت ویروس شکسته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مردم خواست عزاداری ها‌ی روز‌ها و شب‌های محرم را به صورت مجازی و در منازل برگزار کرده و درصورت حضور در مراسم عزاداری حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار