مدیر شبکه بهداشت بویراحمد در گفتگو با تابناک
یزدانپناه : برنامه ریزی واکسیناسیون به این صورت است که طی روزهای آینده افرادی که دز دوم را دریافت نکرده اند و افرادی که هنوز دز اول از گروه سنی بالای 50 سال و گروه های هدف را دریافت نکرده اند دعوت شوند و اگر بالای 70 درصد این افراد واکسینه شوند رده سنی واکسیناسیون را پایین تر خواهیم آورد .
کد خبر: ۹۸۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷ 25 August 2021

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت : تا پایان روز دوشنبه 1 شهریور ماه 1400 بیش از 85 هزار دز واکسن در این شهرستان به گروه های هدف تزریق شده است .
محمد یزدان پناه افزود : از تعداد واکسن های تزریق شده بیش از 63 هزار مرحله اول و بیش از 22 هزار دز هم مرحله دوم تزریق شده است .
یزدانپناه با اشاره به تلاش های انجام شده در جهت افزایش مراکز تزریق واکسن گفت : هم اکنون در 4 سالن دائمی گوشه ، بسیج تل خسرو ، سالن کوثر و سالن کوهنورد واکسیناسیون در همه روزهایی که واکسن موجود باشد حتی در روزهای تعطیل صورت می گیرد .
وی ادامه داد :علاوه بر سالن های یاد شده سالن شهرداری برای واکسیناسیون پرسنل شهرداری و رانندگان حمل و نقل عمومی و سالن مصلی نژاد برای فرهنگیان مورد استفاده قرار می گیرد ، ضمن اینکه حسینه ثارالله هم با کمک بسیج راه اندازی شد .
یزدان پناه گفت : گروه هدف مورد واکسیناسیون در شهر افراد بالای 50 سال و در روستا افراد بالای 40 سال هستند که علاوه بر رده های سنی گروه های دیگری مانند زندانیان ، هیئت علمی دانشگاه ها ، پرسنل دادگستری ، آموزس و پرورش عشایر و برخی دستگاه ها  و گروه های دیگر هم بوده اند ضمن اینکه در خصوص واکسیناسیون برخی ادارات دیگر هم طی هفته آینده اقدام خواهند شد .
وی افزود : با توجه به این که ایمنی زایی با تزریق هر دو دز واکسن صورت می گیرد ، در هفته آینده تزریق دز دوم به عنوان اولویت در دستور کار قرار دارد .
یزدانپناه گفت : برنامه ریزی واکسیناسیون به این صورت است که طی روزهای آینده افرادی که دز دوم را دریافت نکرده اند و افرادی که هنوز دز اول از گروه سنی بالای 50 سال و گروه های هدف را دریافت نکرده اند دعوت شوند و اگر بالای 70 درصد این افراد واکسینه شوند رده سنی واکسیناسیون را پایین تر خواهیم آورد .
وی ادامه داد : هم اکنون تقاضایی که از مردم داریم این است که در سامانه سلامت ثبت نام و پس از دریافت پیامک براساس زمان و سالن مشخص شده جهت واکسیناسیون مراجعه کنند .
یزدانپناه افزود : نکته بسیار مهم در هنگام مراجعه به محل واکسناسیون رعایت کامل پروتکل ها است ضمن اینکه باید توجه داشت واکسینه شدن افراد به معنی ایمنی صددرصد نیست و رعایت پروتکل ها بسیار مهم است .
وی گفت : تزریق هر دو دز واکسن هر چند ایمنی صددرصد ایجاد نمی کند اما به نحو قابل توجهی از میزان مرگ و میر می کاهد اما ابنلا همچنان ممکن است لذا رعایت پروتکل ها پس از تزریق هر دو دز واکسن الزامی است.
یزدانپناه افزود : افرادی که دز اول واکسن های سینوفارم و برکت را دریافت کرده اند پس از 28 روز و کسانی که واکسن آسترازنکا را دریافت کرده اند هم پس از 12 هفته برای تزریق دز دوم واکسن خود مراجعه کنند چرا که رعایت فاصله زمانی بسیار مهم است .
مدیر شبکه بهداشت و درمان بویراحمد در پایان گفت : امیدواریم که با واکسیناسیون به موقع و همچنین رعایت کامل پروتکل ها به پایان پاندومی هر چه بیشتر نزدیک شویم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار