رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه بهره‌برداری از فرهنگسراها نباید انحصاری باشد، گفت: بهره‌برداری از فرهنگسراها به تشکل‌های مردم نهاد واگذار شود.
کد خبر: ۹۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 23 September 2015
رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه بهره‌برداری از فرهنگسراها نباید انحصاری باشد، گفت: بهره‌برداری از فرهنگسراها به تشکل‌های مردم نهاد واگذار شود.

به گزارش تسنیم؛ علی اکبر نظری  در صحن علنی شورای شهر همدان با بیان اینکه روند توافقات در شهرداری همدان کند بوده و این روند باید اصلاح شده و تسریع یابد، اظهار داشت: شهرداری همدان باید پروژه‌هایی که ضرورت ندارد از بودجه کنار گذاشته و پروژه‌ها را اولویت‌بندی کند.

وی درباره حواشی ایجاد شده درباره نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی-اسلامی نیز گفت: آقایانی که در پس پرده گفتند این کار انجام نشده، در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصمیم گرفته بودند که نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی-اسلامی تا ۳۱ شهریور فعال باشد.

نظری تصریح کرد: این آقایان چگونه اعلام می‌کنند که از این موضوع اطلاع ندارند، مدیران استانداری، سازمان صنعت و معدن، اتاق اصناف و رئیس اتحادیه لوازم التحریر از یک ماه قبل براساس مذاکرات صورت گرفته از سوی مسئول برگزارکننده از آن اطلاع داشتند.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان با وجود رایزنی صورت گرفته، در روزهای گذشته از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند، بیان کرد: مصوب شده بود تا لوازم التحریر ایرانی-اسلامی در قالب چندین نمایشگاه به مردم عرضه شود، وقتی مدارک را به ما ارائه دادند متوجه شدیم که خود مسئولان قول داده و سپس آن را لغو کرده‌اند.

رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه در زمینه امور زیربنایی با اعتقادات مردم سر و کار داریم، گفت: تشکلی فرهنگی به دنبال این است که شبهات دینی را رفع کند و از مسئولان انتظار دارند تا محلی را برای استقرار آنها در اختیار بگذارند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسراهایی که توسط شهرداری ساخته می‌شود باید در اختیار تمامی تشکل‌ها و اقشار جامعه قرار گیرد، عنوان کرد: باید فرهنگسراها به تشکل‌ها واگذار شده و شهرداری آنها را مدیریت کند.

نظری با تاکید بر اینکه بهره‌برداری و استفاده از فرهنگسراها نباید به صورت انحصاری در اختیار افراد خاصی قرار گیرد، تصریح کرد: شهرداری نمی‌تواند برای اداره فرهنگسراها نیرو استخدام کند چراکه مشکلات مالی بسیاری را دارد.

وی با اشاره به اینکه حتی کلیمی‌ها و مسیحی‌ها باید از این فرهنگسراها استفاده کنند چراکه عضوی از شهر همدان هستند، اظهار داشت: این فرهنگسراها باید به تشکل‌ها واگذار شود و تنها قشر خاصی را در این زمینه در نظر نگیرند.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: فرقه‌های انحرافی هزینه‌های بسیاری برای اشاعه تفکرات خود دارند و این نشان می‌دهد که باید نسبت به پاسخ به شبهات مردم در زمینه دین باید حرکات جدی صورت گیرد.

علی رحیمی فر با بیان اینکه غفلت از این امر سبب آسیب‌های جدی می‌شود، عنوان کرد: در این زمینه هر چقدر هزینه کنیم سرمایه‌گذاری بوده و باید به تشکل‌های فعال در این زمینه کمک کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار