مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: تفاهم نامه‌ای به منظور همکاری، هماهنگی و هم افزایی در خصوص ساماندهی، استانداردسازی تولید، عرضه، توزیع و مصرف فرآورده بتن آماده در سطح استان همدان با انجمن صنفی تولید کنندگان این محصول انعقاد شد.
کد خبر: ۹۸۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳ 29 August 2021

انعقاد تفاهم نامه اداره کل استاندارد و انجمن صنفی تولید کنندگان بتن آماده

در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیام مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و به منظور ساماندهی و نظارت بر استانداردسازی فرآورده بتن آماده استان تفاهم نامه همکاری
اداره کل استاندارد استان همدان و انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و فرآورده‌های بتنی استان همدان تفاهم نامه انعقاد شد.


به گزارش تابناک همدان، محمد مددی در این مراسم گفت: متولی این امر محدود به یک سازمان دولتی نمی‌تواند باشد لذا بحث استاندارد سازی یک بحث کاملا فرابخشی است و محدود به یک سازمان و نهاد خاصی نیست باید همگی دست به دست هم دهیم و به جایگاهی برسیم که از ظرفیت مردم با افزایش سطح آگاهی‌های عمومی بتوان این مقوله را به عنوان یک مطالبه ملی در جامعه خود طرح موضوع کنیم بنابراین با این تعامل می‌توان بهتر از گذشته دنبال استاندارد سازی باشیم و با آگاهی مردم بتوانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم و با بالا بردن سطح آگاهی، تعامل و همکاری هم افزایی مثبت و موثری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل استاندارد به صورت قانونی واحد‌های تولیدی را که به شکل انبوه تولید هایشان مشمول استاندارد است اجازه ادامه فعالیت نمی‌دهد، اما با توجه به محدودیت منابع انسانی و تعدد مسئولیت‌ها لذا از تولید کنندگان در خواست همکاری می‌کنیم، اما در مواردی که خود شناسایی کنیم و به اطلاعات مورد نیاز دست یابیم به هیچ عنوان اجازه تولید نمی‌دهیم.

مددی افزود: تولید کنندگانی که پروانه فعالیت آن‌ها ابطال و تعلیق شده است در اختیار رسانه‌ها داده می‌شود که عرصه بر آنان تنگ شود البته بخشی از مجوز‌هایی که تعلیق شده اند اعمال قانون شده است و پرونده آن‌ها در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

رییس انجمن صنفی بتن آماده و فرآورده‌های بتنی گفت: کیفیت مصالح بحثی است که در بتن آماده پیگیری می‌کنیم که عدم آگاهی برخی از اصول و نکات باعث می‌شود که متاسفانه شاهد این باشیم هنگامی که حوادث طبیعی رخ می‌دهد ضرر‌های مالی و جانی به مردم وارد شود.

سعید درویشی افزود: این امر نشات گرفته از عدم فرهنگ سازی مناسب در استفاده از مصالح با کیفیت و معرفی واحد‌های استاندارد و جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیر استاندارد است که متاسفانه شاهدیم برخی مواقع دستور العمل‌هایی در بدنه دولت به تصویب می‌رسد که بدون در نظر گرفتن مباحث تخصصی موانع و مشکلات را برای ما بیشتر می‌کند که امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم جایگاه ساخت و ساز را در استان خود با توجه به اقلیمی که داریم ارتقاء دهیم.

وی گفت: خوشبختانه استان همدان جزء استان‌هایی است که از لحاظ کیفیت ساخت و ساز ممتاز است، اما با فعال بودن ۲۷ واحد تولیدی در استان در یک ماه گذشته متاسفانه با توجه به یک سری سیاست گذاری‌ها۷۰ الی ۸۰ درصد این واحد‌های تولیدی رو به تعطیلی کشیده شدند.

درویشی در ادامه اشاره کرد: فعالیت سیمان در بورس باعث شد واحد‌های تولیدی به سمت تعطیلی سوق پیدا کنند در صورتی که سیاست دولت حذف واسطه‌ها بود که با فعالیت سیمان در بورس علاوه بر عدم حذف واسطه‌ها شاهد عدم خرید مستقیم واحد‌های تولیدی از کارخانه‌ها شدیم.

رییس انجمن صنفی بتن آماده و فرآورده‌های بتنی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما استفاده از سیمان استاندارد بود، اما با این شرایط هیچ یک از واحد‌های تولید موفق به خرید سیمان استان از داخل بورس نمی‌شوند لذا  به ناچار سیمان از خارج استان تامین می‌شود که این امر بر روی کیفیت ساخت بتن تاثیر مستقیم دارد امید است با این تفاهم نامه‌ها بتوانیم ارتباط بین تولید کننده و سازمان‌های اجرایی را محکم‌تر کنیم. 

وی در انتها یادآور شد: در بحث استاندارد سازی امیدواریم به فرهنگی برسیم که مردم جامعه به دنبال کالای با کیفیت باشند و بتوانیم مولفه استاندارد را گرید بندی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار