هم‌زمان با بازگشایی مدارس و آغاز بهار تعلیم و تربیت تعداد چهار هزار و۳۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در شهرستان سبزوار نخستین روز تحصیل خود را جشن گرفته و وارد مدرسه شدند.
کد خبر: ۹۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 22 September 2015
رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان سبزوار در جشن شکوفه‌ها که در آموزشگاه صاحب‌الزمان (عج) سبزوار برگزار شد افزود: مراسم جشن شکوفه‌ها هم‌زمان با این آموزشگاه در ۱۸۷ آموزشگاه این شهرستان برگزار می‌شود.

مرتضی بینش اظهار داشت: در بسیاری از نظام‌های آموزشی از دوران ابتدایی به نام اساس و پایه نام می‌برند چون اساس آموزش‌های رسمی در این دوره شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد : این دوران ازنظر کیفی نیز به لحاظ تأثیرگذاری آموزش‌های این سنین در ابعاد وجودی و شخصیت همه‌جانبه دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است و دورانی بسیار حساس برای دانش آموران به شمار می‌رود.

بینش با تأکید بر اینکه مدرسه بدون همراهی والدین نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد بیان کرد: انتظار داریم والدین ما را در امر مدیریت و مسائل اخلاقی، جسمی و عاطفی دانش آموزان همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت باارزش‌ها همسو است خاطرنشان کرد : آنچه در تعلیم و تربیت نشان می‌دهد نهادینه کردن ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است.

وی بابیان اینکه برگزاری جشن شکوفه‌ها به‌منظور آشنایی دانش آموزان سال اولی با محیط آموزشگاه برپاشده است. تصریح کرد : برگزاری این مراسم در ایجاد محیط امن و آرامش‌بخش برای دانش آموزان بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

رئیس آموزش‌وپرورش سبزوار اضافه کرد: انتظار داریم دانش آموزان مهارت‌های عمومی زندگی را بیاموزند و علاوه بر دانش و علم‌اندوزی، به آموزش رفتارهای شهروندی، اخلاق انسانی و اجتماعی توجه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار