سرپرست شهرداری:
سرپرست شهرداری بیرجند با اشاره به اقدامات مدنظر برای ساماندهی دستفروشان این شهر گفت: با ساماندهی دستفروشان، جای آن ها ثابت و از فضایی بدون استفاده به شکل مناسب استفاده و فضای پیاده روها هم برای تردد شهروندان آزادتر می شود.
کد خبر: ۹۹۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ 04 September 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی "علی عدل" با استناد به تبصره ۶ از ماه ۹۶ قانون شهرداری افزود: اراضی، کوچه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و معابر عمومی در محدوده هر شهر ملک عمومی محسوب می‌شود و در مالکیت شهرداری است.
وی اضافه کرد: در طرح ساماندهی دستفروشان منافع شهروندان و دستفروشان در نظر گرفته شده و شهروندان با اعتماد بیشتری از دستفروشان خرید می کنند .
وی یکی از مهترین اهداف اجرای طرح ساماندهی دستفروشان را آزاد سازی معابر شهری عنوان کرد.
به گفته وی اولویت کار سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بیرجند در اجرای این طرح مکان یابی و برپایی بازارهای موقت با محیطی مناسب برای دستفروشان و خریداران است.
وی تاکید کرد: ایجاد سامانه‌ای جهت ساماندهی دستفروشان و ساختارمند کردن آن‌ها از اولویت های شهرداری بیرجند است.
سرپرست شهرداری بیرجند با اشاره به تامین زیرساخت های لازم در بلوار مسافر تصریح کرد: شهرداری در نظر دارد نسبت به ساماندهی دستفروشان سطح شهر در بازار مسافر برابر دستورات اخذ شده از مقام قضایی با همکاری اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی و همچنین اداره امور گذرنامه نیروی انتظامی اقدام کند.
وی در پایان گفت: متقاضیانی که قصد دارند در شهر بیرجند دستفروشی کنند باید به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی مراجعه و نسبت به دریافت مجوز های لازم اقدام کنند در غیر این صورت با هماهنگی تیم مشترک مذکور ضمن اخطار نسبت به جمع آوری اقدام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار