معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : طرح بروز رسانی کاهش آلودگی هوای اراک ، در صورت تصویب در کارگروههای فنی به مرحله اجرا میرسد.
کد خبر: ۹۹۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 07 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید مهدی مصطفوی در جلسه فنی طرح بروز رسانی کاهش آلودگی هوای اراک که با حضور دستگاههای مرتبط و بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: در ابتدای دهه ۸۰ توسط دانشگاه صنعتی اصفهان طرح مطالعاتی به عنوان طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک سفارش داده شد و در سال ۸۳ خروجی این مطالعات به عنوان طرح جامع مصوب و باید اقداماتی براساس آن برای برطرف کردن الودگی هوا اراک انجام می گرفت.
وی یادآورشد: در جلسات کارگروه، اجرایی شدن مصوبات این طرح را پیگیری و خوشبختانه تاکنون حدود ۷۰ درصد اقدامات اجرایی شد، اما با توجه به گذر زمان و تغییر در نوع و میزان آلاینده های هوا نیاز به بازنگری طرح بود چراکه دو دهه از زمان مطالعات گذشته بود به همین دلیل سال ۹۶ قراردادی برای بازنگری با پژوهشکده محیط زیست منعقدو طرح مورد مطالعه قرار گرفته که در صورت تصویب در کارگروههای فنی و کاهش آلودگی هوا به مرحله اجرا میرسد.
مصطفوی با اشاره به اینکه همزمان با این مطالعات، سازمان محیط زیست کشورطرحی را به عنوان سیاهه انتشارکلانشهر اراک در دستور کار قرار دارد، افزود: با تائید سیاهه انتشار کلانشهر اراک اطلاعات موجود در این بازنگری مدنظر قرار گرفته و به منظورکاهش آلودگی هوا تدابیر مدیریتی ویژه ای اندیشیده میشود.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: عمده آلاینده مسئول هوا در کلانشهر اراک از ابتدای سال تاکنون ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون و کمتر از ۱۰ میکرون بوده که از ابتدای امسال به دلیل خشکسالی و تغییر اقلیم شمار روزهای آلاینده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ روز افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار