مدیرعامل پارک‌های قم؛
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به افزایش روزهای آلوده همراه با گردوغبار و ریزگرد طی سال جاری، از شست‌وشو و نظافت روزانه‌ پنج هزار اصله درخت در سطح فضای سبز شهری قم خبر داد.
کد خبر: ۹۹۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ 03 October 2021

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت شست‌وشوی درختان سطح شهر اظهار داشت: به دلیل تکرار و افزایش روزهای همراه با ریزگرد و گردوغبار، موضوع اجبار در شست‌وشوی گیاهان فضای سبز شهری در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش روزهای آلوده، جوی از نظر ریزگرد و تاثیر سوء این وضعیت بر سطوح سبز گیاهان، شست‌وشو و نظافت مستمر فضای سبز شهری بیش از همیشه احساس می‌شود.

مدیرعامل پارک‌های قم تصریح کرد: این کار با هدف از بین بردن آلودگی سطح گیاهان فضای سبز و افزایش راندمان فتوسنتز انجام می‌شود که درنهایت به افزایش تولید اکسیژن و بهبود شرایط جزیره‌ای گرمانی شهر منجر می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای خردادماه تا مهرماه سال جاری به دلیل وجود پرتکرار روزهای آلوده، عملیات شست‌وشوی گیاهان با استفاده از محول‌های ارگانیک مانند صابون‌های پتاسه و پالیزین در حال انجام است.

جوادیان یادآور شد: طرح شست‌وشوی گیاهان فضای سبز شهری در سطح مناطق هشت‌گانه شهر قم با نظارت تیم‌های گیاه‌پزشکی ادامه دارد و به دلیل اینکه امسال تعداد روزهای آلوده همراه با گردوغبار بیشتر از سال‌های گذشته بود، عملیات شست‌وشوی گیاهان نیز بیش از سال‌های گذشته ادامه یافته و هزینه‌های زیادی به شهرداری تحمیل کرده است.

مدیرعامل پارک‌های قم تصریح کرد: در قالب این طرح به‌ صورت متوسط ۲۰۰ درخت در هر یک از پیمان‌های فضای سبز نظافت و درمجموع روزانه پنج هزار اصله شست‌وشو می‌شود.

طرح تونل جمهوری ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز آخرین وضعیت طرح‌های فعال در شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: تونل بلوار جمهوری اسلامی در حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا بلوار یادگار امام (ره) 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محسن محرری با بیان اینکه با وجود محدودیت نقدینگی در مدیریت شهری، هیچ طرحی در شهر متوقف نیست، گفت: اعضای دوره ششم شورای شهر از همان ابتدای فعالیت خود تمرکز خاصی برای به ثمر رساندن طرح‌های نیمه‌تمام داشته‌اند.

وی افزود: بر این اساس، همه پروژه‌های نیمه‌تمام شناسایی و بودجه‌ای هم برای تکمیل آن‌ها در نظر گرفته‌شده است، اما برخی از این طرح‌ها به دیگر طرح‌ها، دارای اولویت هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه به برخی طرح‌های اولویت‌دار در مدیریت شهری اشاره کرد، و گفت: تکمیل پیاده راه ارم در منطقه هفت شهری حدفاصل خیابان شبستان تا چهارراه شهدا ازجمله این موارد است که به امید خدا در بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر پیشرفت فیزیکی ۱۹ درصدی تقاطع سه سطحه میدان نماز و پیگیری تداوم تکمیل آن خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح شهدای روحانیت در منطقه ۲ شهری در کنار تکمیل ساختمان‌های شهرداری منطقه ۲ و ۳ و همچنین ساختمان شورای اسلامی شهر در کنار شهرداری مرکز از دیگر طرح‌های اولویت‌دار مدیریت شهری است.

محرری پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی تونل امام حسین (ع) در منطقه ۲ شهری، حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا بلوار یادگار امام (ره) را موردتوجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های لازم، این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین درباره طرح شهربازی معارفی نیز گفت: اسکلت این طرح در بلوار پیامبر اعظم (ص) بنا شده است و پیگیری مراحل تکمیل آن بر اساس قرارداد منعقد شده ادامه دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار