مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: بنیاد برکت به عنوان یک مجموعه خیرخواهانه با هدف رفع محرومیت 6 مدرسه جدید در اردبیل احداث می‌کند.
کد خبر: ۹۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹ 23 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امید قیامی عصر امروز در مراسم افتتاح چندین مجموعه آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی در اردبیل اظهار کرد: این بنیاد پیش از این نیز 6 واحد آموزشی را در این استان و با اولویت مناطق محروم و نیازمند به واحد آموزشی، تأسیس و راه‌اندازی کرده تا زمینه لازم برای تحصیل دانش‌آموزان در این مناطق محروم فراهم آید.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت با این اقدام ارزشمند خود زمینه خوبی را برای تجهیز، تکمیل و بهره‌برداری کامل از واحدهای آموزشی با هدف جبران کمبودها در این حوزه انجام داده است، تصریح کرد: امیدواریم ساخت مدرسه توسط بنیاد برکت در این استان در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تلاش ما بر این است تا بتوانیم 20 واحد آموزشی را به صورت خیرساز یا واحدهای آموزشی جدید در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا زمینه بهره‌مندی از آن فراهم آید.

قیامی افزود: 10 واحد آموزشی را خیرین و مابقی این مدارس از طریق اعتبارات دولتی به سرعت تکمیل شده و به تدریج همزمان با آغاز سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: البته تعدادی از این واحدها در روزهای گذشته و تعدادی نیز امروز افتتاح شد که امیدواریم به صورت متمرکز آیین افتتاح رسمی این واحدهای آموزشی را شاهد باشیم.

قیامی اضافه کرد: واحدهای جدید آموزشی که شامل 130 کلاس درس است به سیستم مناسب گرمایشی و سرمایشی مجهز شده و ما بخشی از این تجهیزات را نیز با کمک خیرین خریداری شده است.

وی رقم اعتباری مدارس احداثی و تکمیل شده را 10 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: بخشی از این واحدهای آموزشی سال‌ها بود که نیمه‌تمام به حال خود رها شده بود که سعی کردیم این واحدها را به سرعت تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

قیامی نمونه این واحدها را مدارس شبانه‌روزی سرعین، کوثر، کورائیم و خوابگاه شیخ مفید اعلام کرد و گفت: در کنار تجهیز و تکمیل مدارس، نصب سیستم‌های گرمایشی در مدارس با توجه به سردسیر بودن استان در اولویت قرار گرفته است.

3.5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل واحدهای آموزشی نیاز است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل به کمبود فضای آموزشی در اردبیل، پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: با توجه به تراکم دانش‌آموزی در این مناطق و نواحی آموزش و پرورش باید به سرعت واحدهای آموزشی جدیدی را در این مناطق احداث کنیم.

وی ضرورت احداث و تکمیل واحدهای آموزشی را در مسکن‌های مهر یادآور شد و تصریح کرد: در مجموع برای تکمیل و بازسازی فضای نیمه‌تمام آموزشی در این استان به 3.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

قیامی تراکم دانش‌آموزان را در کلاس درس پایین‌تر از سرانه کشوری اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای جدید این سرانه همچنان کاهش یابد.

وی بیان کرد:‌ در بازدیدی که استاندار اردبیل از آموزشگاه فاطمه‌الزهرای اردبیل داشت، تاکید کرد که باید این فضای آموزشی به مدرسه سبز تبدیل شده و به ازای هر دانش‌آموز یک درخت کاشته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار