وی با بیان اینکه بر اساس یک برنامه مدوّن، کارخانه کاشی جهت تکمیل فازهای باقیمانده اقدامات خوبی صورت داده است، بیان کرد: این مجموعه با ارزیابی شرایط محیطی، فرصتها و قابلیتهای درونی سازمان، استراتژیهای مناسبی برای رشد و تعالی خویش در بین رقبا در این صنعت را تدوین و پیادهسازی نموده است.
روستایی با تأکید بر اینکه همواره کارخانه کاشی زهره تلاش نموده با افزایش بهرهوری، کیفیت محصولات تولیدی خود را ارتقاء و هزینههای تولید را کاهش دهد، افزود: با بهروزرسانی تجهیزات و همچنین استفاده از تكنولوژی روز با راهاندازی دو فاز دیگر میزان تولیدات این مجموعه به میزان 11 میلیون و 200 هزار مترمربع انواع کاشی و سرامیک در سال افزایش مییابد.
وی با تأكید بر اینكه فاز A و سالن پولیش این واحد توسط سرمایهگذار راهاندازی میشود و در صورت تخصیص تسهیلات لازم، فاز B هم راهاندازی میشود، گفت: راهاندازی و بهرهبرداری از این دو فاز، ایجاد اشتغال مولد و کاهش بخشی از نرخ بیکاری جوانان در منطقه را در بر دارد.
روستایی اظهار کرد: با تکمیل طرح، ضمن ایجاد اشتغال مستقیم برای حدود 700 نفر، پیشبینی میشود برای تعداد حدود سه هزار نفر بهطور غیرمستقیم ایجاد شغل شود.
وی افزود: همه این موارد علاوهبر رونق اقتصادی برای مردم، تأثیر بهسزایی در کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از بیکاری و فقر اقتصادی در پی دارد.
روستایی با بیان اینکه این مجموعه در سال 1393 با راهاندازی و بهرهبرداری از پیشرفتهترین ماشین چاپ دیجیتال دنیا در خطوط تولیدی خود و با بهرهگیری از طراحان ایتالیایی، تولید محصولات دیجیتال خود را در طرحهای اورژینال همگام با سایر تولیدکنندگان برتر آغاز نمود، بیان کرد: جهت استفاده از این تكنولوژی یك ماشین چاپ دیجیتال دیگر برای خط دیگر فاز C نیز خریداری شده که این هفته به کارخانه میرسد.
وی گفت: علیرغم اینكه تكنولوژی ماشینآلات خریداری شده مربوط به سال 2007 است، با بهینهسازی، این تجهیزات در حد 2015 رسیده است كه در كیفیت تولیدات بسیار تأثیرگذار است. همچنین با توجه به اینكه بیشتر مواد اولیه تولید از شهرستان و داخل استان تأمین میشود در زمینه قیمت تمام شده تولید محصولات مؤثر است.
روستایی تأكید کرد؛ مدیریت و پرسنل شرکت کاشی زهره همواره تلاش نمودهاند با افزایش بهرهوری، کیفیت محصولات تولیدی خود را ارتقا داده و هزینههای تولید را کاهش دهند تا ضمن حفظ توان رقابت در بازارهای ملی و منطقهای، محصولات با کیفیت را با قیمت مناسب در اختیار مصرفکنندگان قرار دهد.
وی افزود: این مجموعه تولید محصولات دیجیتال پرسلانی خود را در طرحهای اورژینال همگام با سایر تولیدکنندگان برتر دنیا آغاز نموده که هماکنون در بازارهای ملی و منطقهای رشد فزاینده تقاضا برای محصولات این مجموعه باعث شده است در سالی که رکود بازار مسکن منجر به بروز ضرر و زیان فراوان برای شرکتهای تولید کاشی و سرامیک شده است، این مجموعه بدون کوچکترین توقفی محصولات خود را به بازار عرضه نموده است.
روستایی تصریح کرد: محصولات این مجموعه هماکنون به کشورهای همسایه شامل عراق و افغانستان صادر میشود که با توسعه دپارتمان بازرگانی با رویکرد بازاریابی به عنوان یک فعالیت راهبردی، امسال نمونه كاشی و سرامیك پرسلان تولیدی این کارخانه به كشورهای انگلستان و اتریش جهت فروش ارسال شده است.
وی ابراز کرد؛ محصولات این مجموعه تحت استاندارهای ایزو 13006و ایزو 13007 (استانداردهای تخصصی کاشی و سرامیک) تولید و روانه بازارهای هدف میشود.
روستایی گفت: امیدواریم با راهاندازی دو فاز دیگر این واحد صنعتی، اقتصاد منطقه متحول و رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال در منطقه را شاهد باشیم.
گفتنی است؛ سهم کارخانه کاشی گرانیت و لعاب زهره کاشمر به لحاظ کمی، تولید یک درصد از کاشی سرامیک تولید ملی است که با توجه به اینکه ایران چهارمین کشور بزرگ تولیدکننده کاشی و سرامیک در دنیاست، این مقدار شامل حجم بزرگی از تولید در مقیاس جهانی است که با تکمیل طرح، شاهد افزایش بیش از پیش سهم مجموعه در تولید خواهیم بود.
منبع: ایسنا