منطقه آزاد ارس صنعتی ترین منطقه آزاد مي باشد

با توجه به اینکه منطقه آزاد ارس در بین مناطق آزاد ایران صنعتی ترین منطقه آزاد مي باشد و از جمله رویکردهاي آن، جذب سرمایه گذاری بخصوص سرمایه گذاری خارجی است، لذا حضور منطقه آزاد ارس را در عرصه های جهانی اجتناب ناپذير مي نمايد تا بتوانیم هرچه بهتر این منطقه آزاد را به سرمایه گذاران و صنعتگران کشورهای مختلف معرفی نماییم.
کد خبر: ۱۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳ 03 March 2015

تفاهم نامه الحاق منطقه آزاد ارس به فدراسیون جهانی مناطق آزاد توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد به امضا رسید.

طی این تفاهم نامه که توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد به امضا رسید، منطقه آزاد ارس برای اولین بار در بین مناطق آزاد کشور به فدراسیون جهانی مناطق آزاد پیوست.

محسن خادم عرب باغی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشستی که به همراه خوان تورنت رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد با خبرنگاران اقتصادی داشت، اظهار داشت: با الحاق منطقه آزاد ارس به فدراسیون جهانی مناطق آزاد، ارس می تواند از امکانات پژوهشی و اطلاعات بروز جهان بهره مند شود كه اين امر به تبادل تجربیات و راهکارهای مفید بین منطقه آزاد ارس و سایر مناطق آزاد موفق جهان می انجامد.

وی همچنین افزود: فدراسیون جهانی مناطق آزاد، عملکرد سه هزار منطقه آزاد جهان را بر اساس قوانین و استانداردهای مطرح نظارت و بررسی می کند و برای رسیدن به آن خط، استانداردهای جهانی عضویت این سازمان در این فدراسیون بسیار مفید و مثبت خواهد بود.

خادم عرب باغی، اضافه كرد: با توجه به اینکه منطقه آزاد ارس در بین مناطق آزاد ایران صنعتی ترین منطقه آزاد مي باشد و از جمله رویکردهاي آن، جذب سرمایه گذاری بخصوص سرمایه گذاری خارجی است، لذا حضور منطقه آزاد ارس را در عرصه های جهانی اجتناب ناپذير مي نمايد تا بتوانیم هرچه بهتر این منطقه آزاد را به سرمایه گذاران و صنعتگران کشورهای مختلف معرفی نماییم.

 بازدیدرئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد از واحدهای صنعتی ارس

خوان تورنت در بازدید از یک کارخانه نساجی فعال در منطقه آزاد ارس گفت: در ایام جوانی ام در یکی از کشورهای آمریکای جنوبی در این صنعت اشتغال داشتم و اکنون با حضور در این کارخانه خاطرات شیرین آن دوران در من زنده شد.

وی همچنین در ادامه بازدیدها ضمن ابراز خرسندی از وجود صنایع فعال در منطقه آزاد ارس، آینده و چشم انداز روشنی را برای این منطقه متصور شد.

 واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس دارای بروزترین سطح تکنولوژی و کیفیت جهانی می باشند.

خوان تورنت در نشستی که با مدیران و معاونین مناطق آزاد هفتگانه در منطقه آزاد ارس داشت بر لزوم تقویت زیرساختهای خدمات درمانی و نیز اماکن اقامتی،متناسب با حجم بالای فعالیت های صورت گرفته در این منطقه تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاری و تقویت زیرساختهای حوزه های مختلف درمانی با موضوعیت توریسم درمانی و توسعه این مراکز و اماکن اقامتی و هتل ها و نیز نیروگاهها جزو لاینفک رسیدن به توسعه پایدار در مناطق آزاد می باشد و مناطق آزادایران نیز باید بر توسعه این زیرساخت ها تمرکز و توجه بیشتری داشته باشند.

وی، وجود سایتهای کشاورزی در کنار فعالیتهای صنعتی در منطقه آزاد ارس را جزو مزیت های خاص این منطقه آزاد دانست و افزود: با توجه به بازدیدی که از سایت کشاورزی و سایر سایتهای صنعتی ارس داشتم، منطقه آزاد ارس از نظر تکمیل زیرساختها در سطح مقبول و خوبی است و ایجاد سایتهای کشاورزی در کنار صنعت و توجه ویژه منطقه آزاد ارس به این مهم بسیار حایز اهمیت می باشدچرا کهدر راستای توسعه هر چه سریعتر،صنعت و کشاورزی مکمل هم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار