تابناک کهگیلویه وبویراحمد

واژه مهندسی انتخابات یعنی چه؟

افراد پشت پرده مهندسی انتخابات هیچ اعتقادی به مردم و رای مردم ندارند بلکه آنچه مورد توجه است رسیدن به هدف با هر حربه وابزاری می باشد
کد خبر: ۱۰۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 26 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد در حوزه ی سیاسی همه نوع اصطلاح به کار برده می شود از نظامی گرفته تا اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی !واژه مهندسی انتخابات هم واژه ایست که در دنیای سیاست  کم کاربرد نیست یکی از سایت های محلی استان با نشر تیتری با عنوان مهندسی انتخابات یعنی چه  به توضیح این واژه پرداخته است.

چند سالی است واژه مهندسی انتخابات وارد عرصه بازیهای سیاسی در ایران شده است .شاید برای برخی از افراد واژه مهندسی انتخابات برایشان گنگ و نامفهوم باشد .

مهندسی انتخابات یعنی مجریان ودست اندر کاران برگزاری انتخابات از طریق رانت های مختلف بخصوص سیاسی –اقتصادی و...زمینه ای را فراهم نمایند تا کاندیدای مورد نظرشان بتواند در انتخابات پیروز شود .مهمترین شاخص مهندسی انتخابات عزل بدون ضابطه و قانون و بی حد وحصر و نصب مدیران هماهنگ با مجریان در هر انتخاباتی است .

واگذاری پروژه های خدماتی و اقتصادی و وعده وعیدها بدون کارشناسی و استخدام افراد مورد نظر در ادارات از دیگر تعریف های این واژه است .

در پشت مهندسی انتخابات افرادی فرصت طلب و سودجو و نان به نرخ روز خور واغواگرهستند که با فشار از پایین و چانه زنی از بالا و لابی گری های متعدد برخی از مدیران را عزل می نمایند و مدیرانی هماهنگ جهت رسیدن به اهداف خود انتخاب می نمایند .

افراد پشت پرده مهندسی انتخابات هیچ اعتقادی به مردم و رای مردم ندارند بلکه آنچه مورد توجه است رسیدن به هدف با هر حربه وابزاری می باشد . یعنی پیروزی در عرصه انتخابات و.. از نظر آنها به هر وسیله ای مشروع است .

مهندسی انتخایات معمولا بعد هر انتخاباتی توسط نوکیسه ها و افراد فرصت طلب شروع می شود هر چه به نزدیکی انتخابات های مختلف برسیم این مهندسی شدیدتر می شود.این مهندسی ممکن است به شکل قومی و قبیله ای نمود پیدا کند . در این بین افراد متعهد و متخصص ودلسوز مردم حذف می شوند و برخی افراد معامله گر سیاسی جایگزین آنها می شود این روند برای توسعه و پیشرفت یک کشور سم خطرناکی است که باید فرهنگ مبارزه با این پدیده زشت گرفته شود .

در جامعه ای که شایسته سالاری بر آن حاکم باشد مهندسی انتخابات جایگاهی ندارد . در استانهای کمتر توسعه یافته مهندسی انتخابات با توجه به وضعیت زندگی مردم شدیدتر است .

کریم افتخاری

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
سونامی تغییر مدیران در کهگیلویه وبویراحمد طی 35 سال بی سابقه است
ماشاء الله به این دولت بی پروا
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
یکی از مدیران کل استان گفت به مدیر یکی از شهرستانها گفت :نماز خانه هارا جمع کنید
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار