آغاز به کار نخستین مدرسه داوری فوتبال کشور در قم

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال قم از آغاز به کار نخستین مدرسه داوری فوتبال کشور در قم و حضور ۴ داور بانوی قمی در لیگ دسته اول فوتسال کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 26 September 2015
به گزارش تابناک قم، محمد فرجی اظهار داشت: نخستین مدرسه داوری فوتبال کشور با هدف پرورش استعدادهای جوان داوری در قم آغاز به کار کرد در حالی که این مدرسه داوری نمونه مشابهی در کشور ندارد.

وی افزود: این مدرسه داوری، علاقمندان به حضور در جمع داوران در رده سنی ۱۱ تا ۱۷ سال را تحت آموزش اولیه قرار می‌دهد و پس از گذراندن دوره اولیه، داوران جوان و مستعد وارد دوره‌های ترم به ترم و پیشرفته می‌شوند.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال قم گفت: حضور در دوره آموزشی اولیه این مدرسه داوری رایگان است و از آغاز دوره ترم به ترم داوری نیز هزینه ناچیزی از داوران بابت مخارج مربوط به البسه یا هزینه‌های شخصی داوران نوجوان و نونهال از آنها دریافت می‌شود و این مدرسه داوری ماهیت درآمدزایی ندارد.

فرجی بیان داشت: در حال حاضر ۲ داور قمی در لیگ بر‌تر فوتبال حضور دارند که علی صفایی داور قمی برای دومین سال متوالی در لیگ بر‌تر سوت می‌زند و هفته گذشته بازی سایپا و فولاد را قضاوت کرد و رحیم حاجیلو نیز امسال به عنوان کمک داور وارد فهرست لیگ برتری‌ها شده است.

وی عنوان کرد: حسین زمانی دیگر داور قمی در لیگ دسته اول کشور است که ظرفیت سوت زدن در لیگ بر‌تر را دارد و محمد علی پورمتقی، محمد بوالحسنی، سعید باهنر و موسی مه آبادی دیگر داوران قمی هستند که در لیگ‌های دسته اول و دوم کشور قضاوت می‌کنند.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال قم تصریح کرد: بخش بانوان کمیته داوران هیئت فوتبال استان قم پس از مدت‌ها رکود امسال بار دیگر فعال شده است و استان قم افتخار حضور ۴ داور بانو در لیگ دسته اول فوتسال کشور را دارد.

فرجی افزود: منصوره مشرفی‌پور داور برجسته فوتبال بانوان کشور در سال‌های اخیر نیز به عنوان ناظر از استان قم مسابقات لیگ بر‌تر را مورد نظارت قرار می‌دهد و زهرا سلیمی و زهرا بیات نیز نمایندگان برگزار کننده مسابقات رسمی فوتسال کشور از استان قم هستند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار