جاذبه های اکوتوریستی خراسان شمالی باید از غربت بیرون آید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: این استان جاذبه های اکوتوریستی و طبیعی بسیاری دارد که نیاز است آنرا با برنامه ریزی و تلاش از غربت بیرون آوریم.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 04 October 2015
آدینه محمد سویدانلویی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اکنون به علت نبود زیرساختهای لازم از جمله راه دسترسی، سرویس بهداشتی و امکانات اقامتی، عمده این جاذبه ها از چشم گردشگران به دور مانده اند.
وی افزود: در وضعیت نامناسب کنونی نه تنها گردشگران و مسافران، بلکه مردم استان نیز نمی توانند بسیاری از این جاذبه ها را ببینند.
وی گفت: برنامه امسال این مدیریت این است که در حوزه گردشگری، استان را به مقصد برتر گردشگری تبدیل کنیم و در این بخش در شمار استان های برتر کشور قرار گیریم.
سویدانلویی جاذبه های گردشگری و مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری، جاذبه های تاریخی و بناهای تاریخی را سه قابلیت مهم استان در حوزه گردشگری خواند و گفت: اکنون این استان هزار و 200 اثر تاریخی دارد که 560 اثر به ثبت ملی رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: هم اکنون این استان دارای 24 منطقه نمونه گردشگری و 8 روستای هدف گردشگری است که باید زیر ساخت های لازم برای جذب گردشگر به آن ها فراهم شود.
طبق برآورد اولیه معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، در این استان هشت هزار و 500 جاذبه گردشگری شناسایی شده در حوزه های اقلیمی، تاریخی، فرهنگی، هنری، زیارتی، طبیعی، حیات وحش و... وجود دارد.
خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد قرار گرفته که یکی از ظرفیت های مهم آن توسعه گردشگری است.
براساس آمار ارائه شده از سوی دستگاه های مرتبط، سالانه حدود 20 میلیون گردشگر و زائر از استان خراسان شمالی گذر می کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار