لزوم تسریع دربرداشت و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد

احتمال بارش تگرگ درآذربایجان شرقی و آسیب دیدن محصولات کشاورزی سردرختی

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر لزوم تسریع در برداشت، انتقال و انبار محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی به ویژه محصولات سردرختی با توجه به احتمال بارش تگرگ در طی روزهای آینده تاکید نمود.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 04 October 2015
به گزارش تابناک تبریز ، مهندس ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه براساس اطلاعیه جوی شماره 26 معاونت توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی به دلیل شرایط ناپایدار جوی در روز دوشنبه 13 مهرماه، احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در نواحی مستعد استان دور از انتظار نیست گفت: براین اساس روز سه شنبه 14 مهرماه موقتاً از ناپایداری ها کاسته شده اما سامانه جوی نسبتاً قوی و فعالی از اواخر سه شنبه استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب ابرناکی، وزش باد شدید، گرد و غبار و بارش متناوب باران (گاهی رگبار و رعد و برق) و کاهش نسبی دما خواهد گردید که فعالیت سامانه تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عدم توجه به این اخطار و عدم برداشت بموقع محصولات کشاورزی برجای مانده سردرختی همچون انگور، سیب ، هلو و ... قطعاً می تواند موجبات تضرر کشاورزان را بواسطه بارش تگرگ فراهم سازد ادامه داد: از کشاورزان عزيز می خواهیم باقي مانده محصولات زراعي و باغي قابل برداشت خود را سريعاً جمع آوري و به انبارها مسقف و حفاظ دار منتقل کنند.

مهندس ایرانی فام افزود: اتخاذ تدابیر لازم جهت تعمیر پوشش انبارهای محصولات کشاورزی و تجهیز گلخانه ها در مقابل بارش تگرگ و وزش باد بایستی توسط بهره برداران لحاظ شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان بر افزایش استحکام اسکلت گلخانه ها با توجه به وزش باد تاکید نموده و افزود: آماده بکار و فعال کردن دستگاههای ضد تگرگ در شهرستانهایی که سیستم های ضد تگرگ نصب گردیده بایستی در دستور کار مدیران جهادکشاورزی شهرستانها و بهره برداران عزیز قرار گیرد.

وی در خاتمه تکید نمود: همچنین توصیه می شود دیمکاران عزیز نسبت به کشت محصولات پائیزه خود اقدام نمایند تا بتوانند از مزایای اولین بارشهای پائیزه بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار