آیت‌الله نوری همدانی:

فرهنگ استکبارستیزی باید گسترش یابد/ آل‌سعود نوکر آمریکاست

یکی از مراجع تقلید شیعیان بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین استکبار ستیزی و آل سعود ستیزی در کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 05 October 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از مداحان با اشاره به‌ضرورت شناخت زمان بیان کرد: باید حوادث، رخدادها و مسائل زمان را به‌خوبی شناخته و ریشه‌یابی کرده و ارزیابی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حق و باطل همواره رو به‌روی یکدیگر قرار داشته‌اند، ابراز داشت: هیچ‌گاه مانند امروز و به این شدت حق و باطل در مقابل یکدیگر صف‌آرایی نکرده بودند.

این مرجع تقلید در ادامه به حادثه رخ‌داده در منا و سخنان مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: نظام ما قدرتمند است و آن‌ها به‌شدت از سخنان رهبری ترسیدند و بلافاصله بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب تسلیم شدند.

وی با اشاره به اینکه آل سعود از چند جهت قابل انتقاد است، به‌نظام قبیله‌ای آنها اشاره کرد و گفت: در نظام آنها به دلیل قبیله‌ای بودن حکومت موروثی است و انتخابات آزاد وجود ندارد درحالی‌ که در کشور ما انتخابات به شکل آزادانه برگزار می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه آل سعود نوکر آمریکا است، ادامه داد: آنها خود را خادمین حرمین شریفین معرفی می‌کنند درحالی‌ که در واقعیت نوکر آمریکا هستند.

وی در ادامه به دوستی آن‌ها با صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: آل سعود تربیت‌کننده داعش و تکفیری‌ها هستند و همواره به دنبال این هستند که دل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را به دست آورند.

استاد برجسته حوزه در ادامه بر زنده نگه‌داشتن ایام محرم و صفر تأکید کرد و گفت: دشمن به دنبال اجرای طرح‌هایی بود تا فرهنگ اسلامی را در کشور تغییر دهد درحالی‌ که در فرهنگ اسلامی ماه قمری ملاک است و بسیاری از رخدادها همچون محرم و صفر، ماه رمضان، شب‌های قدر و حتی به سن تکلیف رسیدن بر اساس ماه قمری مشخص می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی بر لزوم زنده نگاه‌داشتن فرهنگ عاشورا و شعائر اسلامی تأکید و ابراز داشت: زندگی انسان دارای ابعاد گوناگونی همچون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... است اما آنچه در این میان از همه مهم‌تر است توجه به بعد فرهنگی و زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تأکید کرد: باید در جامعه فرهنگ جهاد، شهادت، استکبارستیزی، دشمن‌ستیزی، صهیونیست ستیزی و آل سعود ستیزی همواره جاری باشد تا اگر خطری انقلاب را تهدید کرد همواره برای جهاد و شهادت آماده‌باشیم.

مرجع تقلید شیعیان همچنین به عزتمندی و امنیت موجود در کشور اشاره کرد و گفت: امنیت و عزت کنونی ایران اسلامی در بسیاری دیگر از کشورها همچون سوریه، لبنان قابل‌ مشاهده نیست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار