ما هم میتوانیم غرب را تحریم کینم

کد خبر: ۱۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵ 05 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از فارس،حجت‌الاسلام عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبریدر گفت‌وگوی خبری گفت :ایران اسلامی از چنان اقتدار و قابلیت‌‌های بالایی برخوردار است، که به راحتی قادر به تحریم کشورهای غربی است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دیدگاه‌های ابتکاری، بکر و مناسب با مقتضیات زمان دارند، افزود: ایشان هوشمندانه و با توجه به سیاست‌های روز موضع‌گیری می‌کنند.از جمله نگرش‌های عالمانه ایشان این است، که در صورت استمرار تحریم‌‌های اقتصادی و ادامه داشتن فشارهای وارده علیه نظام اسلامی و ملت، ما هم برای مقابله به مثل قادر می‌باشیم.

این مدرس دانشگاه گفت: ملت ایران با توجه به ظرفیت‌ها، منابع غنی و طبیعی زیادی که در اختیار دارند، می‌توانند به انحای مختلف مانند بالا بردن صادرات غیرنفتی، ارتقای کمیت و کیفیت تولیدات داخلی، اصلاح الگوی مصرف وابستگی خود به کشورهای دیگر را کاهش دهد.

این مدرس دانشگاه با اظهار به اینکه مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت نهفته در نخبگان و با هدایت‌ رهبری می‌توانند تصمیمات زیاد و موثری اتخاذ کنند، ادامه داد: رسانه‌ای کردن این موارد چندان صلاح است.

وی با اظهار به اینکه می‌توان پیرامون محصولات صادراتی اعم از نفت و گاز به کشورهای اروپایی تدابیر دیگری اتخاذ کرد، گفت: بخشی از تنگه هرمز به لحاظ قوانین بین‌المللی در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تنگه هرمز را بزرگترین ظرفیت کشورمان برای تحریم دانست، اظهار داشت: با به کار بردن راه‌هایی مانند اخذ مالیات و ایجاد مانع برای تردد بعضی از کشورهای آمریکایی یا سران 1+5 می‌توان اقتدار ایران را به رخ جهان کشید.

دیرباز با اشاره به اینکه با استفاده از اختیار و قدرت قانونی که در تنگه هرمز داریم، برای محدود کردن حرکت کشتی‌های اروپایی و آمریکایی می‌توان گام برداشت، گفت: با این اقدامات در سایه الهام‌گیری از منویات رهبری و تدبیر دولت می‌توان با تحریم‌ دشمنان مقابله کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار