دولت از هفته آینده خرید توافقی سیب را آغاز می‌کند

تابناک: سازمان تعاون روستایی ایران از هفته آینده برای خرید توافقی سیب از باغداران کشور وارد بازار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸ 06 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی، حسین صفایی معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: در حالی که سیب جزو محصولات بارور سال جاری به‌شمار می‌رود، وزارت جهاد کشاورزی به‌منظور تنظیم بازار و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان، خرید توافقی سیب را آغاز خواهد کرد.

حسین صفایی افزود: در حال حاضر قیمت سیب بین سه‌هزار و 400 تا سه‌هزار و 700 تومان برآورد شده است که در حاشیه بازار، دولت برای خرید سیب از کشاورزان و باغداران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ذخیره‌سازی به‌منظور تنظیم بازار شب‌های پایانی سال برای صادرات سیب نیز مجراهایی پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور ادامه داد: یکی از ابزارهای حمایتی برای محصولات اساسی کشور، خرید تضمینی است که دولت برای محصولات راهبردی و جلوگیری از اشباع بازار و کنترل عرضه و تقاضا آن را به‌کار گرفته است.

صفایی تصریح کرد: روزهای آخر برداشت گندم سپری می‌شود و تاکنون شرکت بازرگانی دولتی با کمک اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولید هشت میلیون و 60 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است.

وی یادآور شد: پس از گندم، ذرت به‌عنوان دومین محصول مشمول خرید تضمینی مورد توجه قرار گرفته است که به‌غیر از خوزستان، سایر استان‌ها می‌توانند با تحویل محصول، مطالبات و وجوه خود را دریافت کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: کشاورزان خوزستانی پس از آنکه محصول خود را خشک کردند و در انبارهای تحت کلید بورس سپرده کردند، می‌توانند برگه و قبض اموال خود را در تابلوی بورس به فروش رسانده و مطالبات حاصل از فروش خود را از خریدار و مابه‌التفاوت آن را که توسط بورس محاسبه می‌شود، از جهاد کشاورزی خوزستان دریافت کنند.

صفایی اظهار داشت: سایر نقاط کشور می‌توانند ذرت خود را به‌صورت خرید تضمینی و به شکلی که همه‌ساله محصول خود را تحویل داده‌اند برای پرداخت مطالبات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به لزوم خرید توافقی گفت: در ماه‌های گذشته حدود 700 هزار تن ذرت توسط شبکه‌های تعاونی به‌صورت توافقی خریداری شده است، اما آنچه این وزارتخانه دنبال می‌کند، شروع خریدهای توافقی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار