امام جمعه بیرجند: افراد ربا خوار، به خود و جامعه ضرر می رسانند

امام جمعه بشرویه: قیام امام حسین ع برای تحکیم امر نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر و دفاع از مظلوم بود/ امام جمعه زیرکوه: در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) با وضو وارد شوید
کد خبر: ۱۱۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵ 17 October 2015

نماز جمعه این هفته شهرهای خراسان جنوبی اغلب به دلیل بارندگی و کاهش درجه حرارت هوا در محیط های سرپوشیده و مساجد جامع شهر ها به امامت نمایندگان مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش تابناک، موضوع اصلی خطبه های اغلب خطبای جمعه مرور اهمیت ماه محرم و آثار با برکت قیام ابا عبدالله الحسین ع در راه بندگی خدای یکتا و امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از آزادگی انسانها در مقابل ظلم و ستم ظالمان بود.

حجت الاسلام علی رضایی امام جمعه بیرجند، با توصیف عاشورا به حادثه ای عظیم که منشا تحولی بزرگ در مبارزه با ظلم و استبداد شد، گفت: استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ایران از عاشورای حسینی اخذ شده و تعدیل و تعطیل بردار هم نیست.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از مردم عزادار ابا عبدالله ع خواست: هرکس نام حسین(ع) را بر زبان جاری می کند، و برای حسین ع بر سینه می زند و مداحی می کند باید اعمالش هم حسینی باشد.

خطیب نماز جمعه بیرجند سپس به مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: جامعه اسلامی باید جامعه ای توحیدی و تولیدی باشد، چنین جامعه ای در صورتی رشد و پیشرفت می کند که پول هم ابزاری در خدمت تولید باشد. افرادی که پول دست به دست می کنند یا ربا خواری می کنند، در واقع به خود و جامعه ضرر می رسانند.

امام جمعه بیرجند عامل اصلی کاهش ظرفیت تولیدی کارخانجات و بیکاری قشر قابل توجهی از جمعیت جوان و تحصیلکرده کشور را وجود فعل حرام رباخواری در جامعه اعلام کرد و گفت: نظام هستی بر کرامت و عدل استوار است، نخستین گام کرامت این است که انسانها نباید دنبال مال مفت باشند ... اگر طالب دنیا و آخرت هستید به جای دست به دست کردن پول و تلاش برای دسترسی به پول و امکانات مفت، سعی در کار و تلاش که قانون الهی است داشته باشید. عشق به کرامت ،انسان را به آقایی و بزرگی نزدیک می کند تا به جایگاهی که منظور نظر خالق هستی است برسد.

خطیب جمعه بیرجند گفت: انسانها اگر راغب به داشتن حکومت کریمه هستند، به فضل و بخشش بین یکدیگر هم نیاز دارند، اگر حکومت کریمانه می خواهید باید قدرتمند و یاری دهنده یکدیگر باشید و هر فردی در هر جایگاهی قرار دارد،کار و تلاش کند. انسان به امید نیاز دارد و مهمترین نیاز هر فرد رسیدن به وحدت شخصی است . یعنی رفتار، گفتار و کردارش یکی باشد. بنابراین اگر قدرت و دولت بزرگ و قدرتمند می خواهید از نفاق دوری کنید و با هرگونه فساد در درون خود مبارزه کنید.

امام جمعه بشرویه: قیام امام حسین ع برای تحکیم امر نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر و دفاع از مظلوم بود

حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین امام‌جمعه بشرویه محرم را فرصتی مناسب برای ترویج فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و گفت: قیام امام حسین ع برای تحکیم امر نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر و دفاع از مظلوم بود.

خطیب جمعه بشرویه امام حسین (ع) را مظهر شهامت و رشادت و بنیان‌گذار امربه‌معروف و نهی از منکر معرفی کرد و گفت: اولین دستور خداوند به حاکمیت، اقامه نماز است و امام حسین (ع) در آن واقعه به وقت ادای فریضه نماز از جنگ دست کشیدند و فریضه نماز را بجا آوردند.

حجت‌الاسلام‌ شمس‌الدین در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی تاکید کرد: هیئتها علاوه بر نذر و اطعام سعی کنند در بحث فرهنگی از علمای بزرگ و مداحان دیگر شهرها استفاده کنند.

امام‌جمعه بشرویه خطاب به اسرائیل و امریکا گفت: بار دیگر گوشه چشمی از قدرت نظامی ملت ایران را آشکار کردیم تا بدانید ملت ایران با لبیک یا حسین و لبیک یا خامنه‌ای در عمق ۵۰۰ متری هم بااقتدار در برابر دشمنان ایستاده است.

امام جمعه زیرکوه: در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) با وضو وارد شوید

حجت الاسلام مرتضایی نیا امام جمعه زیرکوه از دوستداران ابا عبدالله دعوت کرد که در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) با وضو وارد شوند، زیرا هر جا که ذکر خدا و اهل بیت(ع) است، وضو قلب ها را روشن و نورانی می‌کند.

حجت الاسلام مرتضائی‌نیا آزمایش موشک دوربرد عماد را که حاصل تلاش‌های شهیدانی همچون تهرانی‌مقدم و متخصصان داخلی کشور در وزارت دفاع بوده است به ملت ایران تبریک گفت و اعلام کرد: پرتاب این موشک دو پیام مهم داشت که یکی تغییر معادله قدرت در جنوب غرب آسیا و دیگری پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به ادعاهای اخیر آمریکا بود که وضعیت تدافعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سؤال برده بود.

امام جمعه زیرکوه از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان رسانه ملی به عنوان کلیدی‌ترین موضع گیری مقام رهبری برای مقابله با جنگ نرم دشمن و تفرقه‌افکنی‌های دشمنان یاد کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی بدانند که با قدرتی شکست ناپذیر در این گوشه از جهان رو به رو هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار